Mèdia 02/03/2022

TV3 busca la millor veu de Catalunya amb 'Eufòria'

La televisió pública recupera el format del 'talent show' cinc anys després del final d''Oh happy day'

3 min
Part de l'equip del programa

BarcelonaDes que va acabar Oh happy day, ara fa cinc anys, TV3 tenia abandonat el format del talent show, un gènere que sol implicar una gran despesa econòmica. Després d'aquest temps de guaret, la televisió pública ha decidit recuperar els concursos musicals amb Eufòria, un programa que comença a caminar demà i que asseguren que contagiarà una alegria de viure i disfrutar molt necessària en aquest moment. Amb Marta Torné i Miki Núñez al capdavant, la cadena promet un gran espectacle televisiu.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En qualsevol talent show televisiu una de les fases fonamentals és el càsting. A Eufòria hi tindria un espai destacat, ja que les dues primeres emissions del programa, que es faran en dijous, estaran dedicades al procés de selecció dels 15 cantants que participaran en el concurs amb l'esperança d'aconseguir un contracte discogràfic. Les proves s'han dividit en dues etapes: la primera va estar dedicada a fer audicions arreu del territori, mentre que la segona, a la qual van passar 90 dels 1.500 aspirants, consistia en una trobada de tres dies amb els coaches del programa –Jordi Curbino, director musical; Daniel Anglès, responsable de veu; Carol Rovira, responsable d'interpretació, i Albert Sala, responsable de coreografia–, que els van posar a prova. El director del programa, Tono Hernández, explica que tot i que les seves previsions eren seleccionar 70 aspirants dels 1.500 que es van presentar, finalment en van triar 20 més pel gran nivell de tots els aspirants.

Un moment del càsting al qual es van presentar 1.500 persones

Els mateixos coaches que han fet la tria dels concursants seran els que assessoraran els participants durant el seu pas pel programa. “Primer hem hagut d’escollir els que sí i els que no, i després ens convertim en els seus còmplices, els que els acompanyem i els ajudem perquè millorin i progressin. És molt important el que els hem de transmetre perquè els hem d’ajudar a brillar”, explica Daniel Anglès, sobre el doble paper dels coaches en el programa.

Les gales, en divendres

Mentre que els dos programes de càsting s'emetran en dijous, les gales –és a dir, el concurs pròpiament dit– ocuparan el prime time dels divendres, una franja i dia que des de TV3 defensen que són ideals per a l'entreteniment familiar. Les cinc primeres gales són enregistrades en fals directe perquè, segons reconeixen els responsables del programa, un format d'aquesta envergadura necessita un temps de rodatge per assolir el directe perfecte que volen aconseguir en les sis següents entregues.

Normalment, aquest tipus de concursos busquen veus solistes que destaquin, però a Eufòria també es posarà èmfasi en la funció dels coristes. Per tant, els concursants hauran de defensar les seves actuacions individuals i també demostrar que poden ser segones veus dels seus companys i contrincants. Els encarregats de decidir els destins dels concursants són els membres del jurat, que estarà format per l'actriu i cantant Elena Gadel, l'actor Marc Clotet i el cantant Lildami. Per no ser nominats, els concursants hauran d'aconseguir el vistiplau unànime del jurat. En la primera entrega hi haurà quatre concursants nominats, mentre que a partir de la segona sempre seran dos els concursants que es jugaran la seva continuïtat a Eufòria. Un dels elements destacats del programa serà el VAR musical, una eina que servirà per mostrar en quin punt de les cançons els cantants han desafinat.

L'estrena d'Eufòria permet recuperar els espectacles de gran format a la televisió després de dos anys de pandèmia. El plató, de fet, tindrà públic i es calcula que cada gala comptarà amb la presència de dos-cents assistents. Aquestes persones tindran un paper important, ja que en les cinc primeres gales –les que són en fals directe– seran els que decidiran qui se salva (en les següents ja podrà votar el públic des de casa). Per a Cristian Trepat, cap d'entreteniment de TV3, Eufòria és la resposta a una petició del públic de la cadena: recuperar els grans formats familiars.

Compartir títol amb la sèrie del moment

El nou concurs de TV3, que vol captar audiència jove, es titula igual que la sèrie de moda a la HBO, Euphoria, el drama sobre un grup d'adolescents. "El títol del programa va costar molt. De fet, hem estat un any treballant en aquest format", explica Cristian Trepat, que assegura que es va passar per molts altres noms i que, fins i tot, es va buscar l'assessorament d'una empresa per buscar el títol adequat. "Certament, hi ha una coincidència amb una sèrie però ens va espantar relativament, perquè no s'escriu igual. Vam creure que reforçant el programa amb brànding, amb imatge personal i pròpia del programa, tindríem prou entitat per fer-nos valer davant d'una sèrie que al final és un producte d'una plataforma", diu el cap d'entreteniment de TV3. Trepat creu que TV3, fins i tot, té més força que HBO per imposar el segell d'Eufòria i que la sèrie no interferirà en l'èxit del concurs. "El títol d'Eufòria ho tenia tot, transmetia sentiment, emoció, connectava amb una generació que està ansiosa de sortir d'aquesta pandèmia", argumenta Trepat.

stats