Mèdia 02/05/2021

TV3 ja nota l'alè de Telecinco al clatell

La pública manté el lideratge, però amb el marge més estret des del setembre del 2017

3 min
Audiències Abril 2021

BarcelonaRocío Carrasco no ha pogut derrotar TV3. El documental sobre la filla de Rocío Jurado ha catapultat l'audiència de Telecinco (i a Espanya obté una dada singularment alta), però la pública catalana reté la primera posició durant 45 mesos consecutius.

CCMA

El rosari de lideratges mensuals de TV3 suma una nova perla, però aquesta ha costat de fer enfilar: el canal ha aconseguit un 14,5%, dues dècimes menys que al març, i, a més, té Telecinco a només sis dècimes. Es tracta del marge més estret des que la pública es va disparar l'octubre del 2017: només igualat per la dada de l'agost del 2019 (on TV3 acostuma a fer els seus resultats més discrets).

Com ja va sent tradició, l'alegria de TV3 no s'encomana a la resta de canals. El 3/24 aconsegueix trencar la tendència descendent, ni que sigui millorant una dècima, fins al 1,4%, però és la dècima que baixa el Super 3/33: el 0,5% suposa un nou mínim històric per al canal cultural i infantil, a l'espera de la refundació anunciada per la Corporació. L'Esport3 també segueix en zona de congelació, amb una dècima menys, fins al 0,5%. Les dades qualitatives, en tot cas, somriuen a TV3. Amb un 8,5 de nota, posada pels espectadors que participen en el panel de l'empresa internacional GfK, és la televisió més ben valorada per l'audiència. I els informatius es mantenen així mateix al capdavant del rànquing, amb un 8,6 de valoració sobre 10.

A part dels bons resultats ja tradicionals del Polònia, el prime time s'ha vist beneficiat pel Crims, que va fer rècord de temporada amb l'episodi sobre el cas del carrer Sant Ruf (518.000 espectadors) o el 30 minuts dedicat als secrets andorrans de Jordi Pujol, que, amb 581.000 seguidors, s'ha convertit en el capítol més vist des del novembre del 2019. També queda per sobre de la mitjana del canal l'estrena d'El judici, que va fer un 16,5% amb el seu primer episodi i 413.000 espectadors de mitjana. Més ajustada ha sigut l'estrena de Tabús, que amb una quota del 14,9% només millora en quatre dècimes la dada global de TV3.

Grup RTVE

La 1 segueix perdent alè a Catalunya. A l'abril s'ha deixat tres dècimes i el 6,5% que registra està molt a prop ja del 6,2% que va marcar el seu mínim històric. La 2 baixa una dècima, fins al 2,2%, i Clan calca el 0,8% del març, mentre defensa la segona posició en el rànquing de canals infantils, només per darrere de l'1,1% de Boing, a Mediaset. El 24h manté el 0,6% de l'últim exercici mensual i Teledeporte també repeteix el 0,4% que el fa ser el penúltim canal de Catalunya, només una dècima per davant de Real Madrid TV.

Canals privats espanyols

Telecinco va retallant distàncies i aconsegueix un 13,9% de quota, que és la més alta aconseguida en els últims temps. Antena 3 és la gran perjudicada, ja que, després d'una tendència a l'alça des del maig passat, aquest abril s'ha deixat nou dècimes, fins a un 10,7% que la torna a registres de la tardor. També La Sexta s'entrebanca, al mateix grup, perquè cau del 6,8% al 6,2%, mentre que Cuatro perd una dècima, fins al 4,5%. Per grups, Mediaset revalida el lideratge: 26,2% de share contra el 22,8 que firma Atresmedia, amb un canal menys, això sí.

Resultats a Espanya

Telecinco enfila el seu 32è mes consecutiu de lideratge i ho fa amb un 16,2%, que és la seva millor dada d'un mes d'abril en tretze anys. Però no és pas Antena 3 qui paga els plats trencats de l'huracà Carrasco: amb un 13,8% obté la seva millor dada mensual en un mes d'abril des del 2015. La gran damnificada és La 1, que s'ensorra una mica més i obté un 8,3%, que és la seva pitjor dada històrica a Espanya. La Sexta segueix de prop, amb un 6,6%, i, ja a més distància, Cuatro segueix sense trobar el revulsiu que la tregui de la sonsònia, amb un 5,1% que la fa estar perillosament a prop de les cadenes temàtiques. Per grups, Mediaset repeteix el 28,9% del març, mentre que Atresmedia baixa nou dècimes, fins al 27,3% de share (amb un canal menys que la seva rival). Catalunya segueix sent la comunitat que menys televisió mira (3 hores i 27 minuts), mentre que Castella-la Manxa és la que ho fa més (4 hores i 6 minuts).

Altres canals en català

8TV viu els seus últims temps com a cadena del Grupo Godó –si el CAC n'autoritza la venda a l'empresari Nicola Pedrazzoli– sense sortir de les xifres glacials del zero coma. En concret, un 0,8% amb el qual la quota del català, que resulta de sumar el canal privat i els de la Corporació, queda fixada en el 17,7%, dues dècimes per sota que a l'abril. A les Balears, IB3 repeteix el 4,4% del mes anterior, mentre que la valenciana À Punt millora una tímida dècima, fins al 3,7%.

stats