TV3 es manté líder a l'abril però les privades retallen la distància

La 1 recupera la quarta plaça, per davant de La Sexta i Cuatro

[Si mires aquest contingut des d'una 'app' d'un dispositiu mòbil, clica aquí per veure el gràfic]

TV3 ha tancat el mes d'abril amb una quota de pantalla mitjana del 12%, exactament la mateixa que al març, que és també la més baixa de la temporada. Aquest resultat ha permès a la televisió pública mantenir el primer lloc per vuitè mes consecutiu, tot i que amb un avantatge de només cinc dècimes respecte a Telecinco, que conserva la segona plaça. Des que TV3 va recuperar el lideratge, al setembre, mai havia tingut tant a prop el segon canal més vist.

La cadena de Mediaset ha mantingut la tendència a l'alça dels dos últims mesos i ha guanyat mig punt de cop, de l'11% a l'11,5%, de manera que també es distancia lleugerament d'Antena 3, que malgrat recuperar les quatre dècimes que havia perdut al març es queda amb un 10,4%, 1,1 punts per sota de la seva màxima rival. El canal d'Atresmedia, que va ser segon entre el  novembre i el gener, fa tres mesos que ocupa el tercer lloc, i la distància és cada vegada més àmplia.

En canvi, sí que hi ha canvis a la quarta posició. La 1, que s'havia quedat per sota del 7% els dos últims mesos, ha guanyat quatre dècimes i ha arribat al 7,2%, un resultat que li permet superar La Sexta i Cuatro i recuperar un quart lloc que se li resistia des del gener. La diferència, però, és molt més estreta que llavors: si el primer mes de l'any la pública superava La Sexta per sis dècimes i Cuatro per nou, ara el segon canal d'Atresmedia està a només tres dècimes de La 1, amb un 6,9%, mentre que el de Mediaset se situa a sis dècimes, amb un 6,6%.

Això significa, a més, que La Sexta, que ha pujat una dècima, torna a situar-se per davant de Cuatro. Aquesta cadena, que al març havia aconseguit superar la seva rival més directa per primer cop des del setembre, ha perdut a l'abril 0,3 punts.

Per la seva banda, 8TV s'ha enfilat fins al 3,8% després de guanyar dues dècimes en relació amb el mes anterior. Aquesta és la millor dada de l'any i iguala les del novembre i el desembre, però queda encara per sota del 3,9% obtingut al setembre.

Pel que fa als canals temàtics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), la tendència general és a la baixa: el Super3/33 cau de l'1,4% a l'1,2%, el registre més baix en sis anys, igualant el de l'agost. També baixa el 3/24, que perd una dècima i torna a l'1,5% del febrer. L'Esport3 és l'únic que se salva d'aquesta tendència negativa i repeteix l'1,3% del març, la millor dada de la temporada juntament amb la del gener.