Audiències
Mèdia 01/03/2021

TV3 lídera a Catalunya, Atresmedia a Espanya

La pública millora set dècimes i porta ja 43 mesos seguits com a televisió més vista

4 min
Audiències del febrer

El mes de febrer manté TV3 com a televisió més vista, però amb alguns moviments interessants: La Sexta supera La1 a Catalunya, Atresmedia es consolida com a grup més seguit a Espanya i la quota del català puja, ni que sigui tímidament, quatre dècimes.

CCMA

TV3 suma ja 43 mesos ininterromputs com a cadena més vista, en aquesta ocasió amb un 15,2%, que és set dècimes més que al gener i el millor resultat des de l'octubre. Els informatius, les estrenes de Nexes i Crims, la nit electoral i el comiat d'Altsasu han ajudat a mantenir 3,7 punts de distància respecte a les dues principals cadenes espanyoles, que han empatat. No ha anat tan bé Batalla monumental, amb una quota del 10% i que, per tant, ha llastat la dada global de la cadena. El mateix ha passat amb A 2 veus i el seu 7,8%. La pública ha aconseguit ser la més vista 26 dels 28 dies de febrer i, dels 20 programes més vistos, 13 són de TV3. Això sí, com a senyal d'alarma: el canal només lidera entre els de més de 64 anys i a la franja 25-44.

TV3 continua també com a televisió més ben valorada qualitativament, amb un 8,5 de nota, segons les avaluacions que l'empresa GfK recull d'un panel d'espectadors. En el cas dels informatius, aconsegueixen un 8,6 i són també els més valorats.

Els segons canals de la Corporació, però, paguen l'aposta de concentrar els esforços a TV3. El 3/24 perd una dècima i marca un 1,5%. L'any 2020 va congregar un 1,7% d'audiència; per tant, haurà de fer un esforç si vol igualar com a mínim aquesta dada. El Super3/33 i l'Esport 3 segueixen en el seu terra d'audiència. El canal infantil calca el 0,6% dels tres mesos anteriors i l'esportiu baixa una dècima fins al 0,4%.

Altres canals en català

La privada catalana baixa una dècima i se situa en el 0,7%, amb un perfil d'espectador molt envellit, ja que entre els menors de 45 anys només marca un 0,3%. Després d'haver ensumat l'any passat la barrera psicològica de l'1%, el canal segueix ancorat en una posició residual. En tot cas, la seva programació, que es recolza en bona mesura en programes antics de TV3, fa que encara quedi per sobre de les ofertes secundàries de la mateixa Corporació, com el Super3/33 o l'Esport3. La quota del català, resultant de sumar els canals públics i el privat, és del 18,4%, quatre dècimes més que al gener. Al País Valencià, À Punt pateix un sotrac, després d'un període d'anar trobant màxims històrics: al febrer marca un 3,2%, que són quatre dècimes menys que al gener. També baixa, en aquest cas dues dècimes, la balear IB3, de manera que es queda en un 4,4%. Les televisions autonòmiques han patit, aquest mes: només TV3 i el segon canal de la gallega TVG han aconseguit millorar resultats.

Grup RTVE

No és el 6,2% que va suposar un mínim històric per a La1 al febrer, però el 7,0% firmat per la cadena pública espanyola segueix sent una dada dolenta, la pitjor des de l'octubre passat, i una pèrdua de sis dècimes de suport en només un mes. El consol el té amb La2, que tot i que no arriba al 2,7% de desembre, el 2,3% d'aquest mes és un bon resultat. El 24H es queda en el 0,7% de gener, Clan baixa de l'1,1% al 0,8% (segon entre els infantils, per darrere de Boing i el seu 1,3%) i Teledeporte segueix en coma tècnic, amb un negligible 0,3%.

Canals privats espanyols

Empat entre privades, que signen totes dues un 11,5% de quota. És un resultat dolç per a les dues cadenes, ja que milloren resultats respecte de gener: Antena 3 puja cinc dècimes i Telecinco 1,3 punts. La Sexta aconsegueix superar La1, de manera que es converteix en la quarta televisió més vista a Catalunya, amb un 7,1% de 'share', que vol dir apujar en mig punt la dada del mes anterior. Cuatro, per part seva, marca un discret 4,6%, la pitjor dada des de l'agost de l'any passat. Per grups, Atresmedia lidera amb un 24,6%, amb Mediaset ben a prop, gràcies al 24,1% aconseguit. La Corporació és el tercer grup a Catalunya, amb 17,6% de quota.

Resultats a Espanya

Telecinco segueix imbatible a Espanya i suma ja 30 mesos seguits com a televisió més vista, amb un 15,2%. Però Antena 3 comença a retallar-li terreny i, amb un 14,3%, signa el seu millor resultat des de novembre de 2015, quan va igualar aquesta marca. La creu la carrega, aquest febrer, La1: el 8,6% de quota de pantalla suposa repetir el seu mínim històric mensual. La batalla dels segons canals es resol a favor de La Sexta, que ha aconseguit un 7% de 'share' mitjà, mentre que Cuatro s'ha de conformar amb un 5,1%. En el grup de televisions temàtiques, la crisi que en els darrers mesos afecta Factoría de Ficción –l'habitual guanyadora en temps pretèrits– fa que la pública La2 compensi el tràngol de La1 i sigui la més vista, amb un 2,9% de seguiment. Molt més avall, Ten pot celebrar un 0,7%, que és un resultat pírric, però no deixa de ser el màxim històric per a aquesta TDT de l'última fornada.

Un cop més Telecinco lidera sobretot gràcies al públic femení, mentre que Antena 3 és la televisió més vista entre els homes. Catalunya és l'única comunitat on no lidera un canal del duopoli: el primer canal d'Atresmedia és el més vist al País Valencià, Castella-la Manxa, Aragó, Múrcia i Castellà-Lleó, mentre que el de Mediaset domina a la resta del territori de l'Estat. I una dada simptomàtica: l'èxit de la sèrie Mujer a Antena 3 és tan fort que la cadena ha aconseguit ser la més vista del dimarts, l'únic dia en què Telecinco no la supera.

L'altra notícia a Espanya és que Atresmedia revalida com a grup més vist: les seves televisions sumen un 28,3%, contra el 28% de les de Mediaset, amb el mèrit afegit que la televisió de Planeta disposa d'un canal menys.

stats