Mitjans públics

'Vinagreta', 'La casa nostra' i 'La travessa' superen el milió de reproduccions a 3Cat

L'espai presentat per Laura Escanes s'ha convertit en el programa d'entreteniment més vist a la plataforma

L'elen de 'La Casa Nostra'
20/11/2025
2 min

BarcelonaDues de les principals estrenes del 3Cat aquesta temporada han superat el milió de reproduccions. Es tracta de Vinagreta, la sèrie d'esquetxos còmics de Bruno Oro i Clara Segura, i La casa nostra, la comèdia de situació dirigida per Dani de la Orden. A més d'aquestes dues produccions, la plataforma també destaca el bon funcionament de la tercera temporada de La travessa, estrenada el 9 d'octubre.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Més enllà de les dades numèriques, 3Cat destaca que les tres propostes han assolit l'objectiu d'arribar a públics actualment allunyats de la televisió convencional. En el cas de Vinagreta, ha aconseguit fer forat entre població especialment jove: el 42% dels seus espectadors tenen menys de 45 anys. Del tram d'edat entre 25 i 34 anys, que representa un 19,8 % del total dels espectadors, destaquen que està sis punts per sobre de la mitjana de la plataforma. El format de Bruno Oro i Clara Segura ha seduït sobretot les dones, que representen el 53% del total dels espectadors. Vinagreta es va estrenar en dos blocs: el 23 de setembre es van penjar els quatre primers episodis, i una setmana més tard es van alliberar els quatre següents.

En el cas de La casa nostra es va optar per l'estratègia de publicar tota la temporada de cop. Pel que fa al seu públic, es repeteix una mica el patró de Vinagreta. El 42,2% del seu públic té menys de 45 anys, mentre que el 17,4% té entre 25 i 34 anys. La sitcom encara té més èxit entre el públic femení que Vinagreta: el 56% dels espectadors són dones.

El programa d'entreteniment més vist

Des de la seva primera temporada La travessa s'ha posicionat com un dels productes del 3Cat amb més seguiment. Des dels seus inicis, ha sigut un programa que ha prioritzat la plataforma per sobre de l'emissió convencional. Així, les temporades s'estrenen en exclusiva a la plataforma i, mesos després, s'emeten per TV3. A finals d'octubre, La travessa acumulava 4,9 milions de reproduccions (comptant totes les temporades). La tercera temporada, que s'ha estrenat en quatre blocs, ha superat el milió de visualitzacions.

3Cat també treu pit de les franges d'edat que s'han interessat pel programa. El públic principal és el que té entre 25 i 34 anys. La plataforma destaca que les xifres d'espectadors avalen l'estratègia per acostar-se a un públic jove que habitualment no consumeix programes de l'entorn de TV3: un 38% dels espectadors són joves menors de 35 anys i un 59% tenen menys de 45 anys. També és un públic eminentment femení: un 59% de les persones que veuen La travessa són dones.

La travessa també ha tingut un impacte destacat a les xarxes socials. A finals d'octubre, el programa tenia 3,3 milions de reproduccions a Instagram, mentre que a TikTok acumulava 674.300 reproduccions. Pel que fa a YouTube, el programa tenia 289.000 visualitzacions, mentre que a Facebook arribava a 235.000. El programa ha aconseguit unir llengua i aventura, i el vídeo més viral de La travessa a xarxes ha sigut un en què es demana als concursants que tradueixin al català termes relacionats amb el concurs. Aquest contingut va assolir 350.000 reproduccions a Instagram.

stats