La Fiscalia investiga si l'Ajuntament de València va fraccionar contractes per afavorir empreses investigades en el 'cas Gürtel'

S'estudien els contractes adjudicats al conglomerat d'empreses que formen Trasgos, Cuco, Construcciones Paya y Montesinos i Tannhäuser entre 1994 i 2014

Efe
03/11/2014
2 min

ValènciaLa Fiscalia Anticorrupció investiga si l'Ajuntament de València ha fraccionats contractes a un grup d'empreses, amb el mateix administrador i investigades en el 'cas Gürtel', a les quals va facturar un total de 2,7 milions des de 1994, per evitar la licitació pública, segons ha denunciat Compromís.

El portaveu d'aquest grup municipal, Joan Ribó, ha explicat avui en roda de premsa que la Fiscalia ha comunicat la recepció de la denúncia interposada per Compromís el passat 17 d'octubre i els ha informat que ha incoat diligències de recerca penal per si els fets poden ser constitutius de delicte.

"(Rita) Barberá i (Alfonso) Grau –alcaldessa i vicealcalde, respectivament– ja no podran dir que no s'han obert diligències com a conseqüència de denúncies nostres", ha apuntat Ribó, que ha explicat que la denúncia es resumeix en la facturació entre 1994 i 2014 al conglomerat d'empreses que formen Trasgos, Cuco, Construcciones Paya y Montesinos i Tannhäuser.

Ribó ha subratllat que la Unitat de Delictes Econòmics i Fiscals ja va advertir en un informe de juliol que aquestes empreses estan implicades en la peça de la visita del papa de la trama Gürtel i tenen els mateixos socis i el mateix domicili fiscal, la qual cosa sona, ha dit, "a ser la mateixa empresa amb quatre noms diferents".

En concret, ha detallat que entre 1994 i 2014 l'Ajuntament ha facturat al conglomerat de Trasgos 2,21 milions, especialment des del 2000 amb factures que superen els 100.000 euros cada any –abans d'aquesta data amb prou feines es facturaven uns milers d'euros anuals–. A això se sumen més de 531.000 euros facturats per la Fundación Deportiva Municipal (FDM).

D'aquesta forma, el total ascendeix a més de 2,7 milions, en la seva opinió, una "quantitat important, sobretot per estar feta en condicions escandaloses".

La denúncia de Compromís exposa dos contractes amb aquestes empreses adjudicats per qui va ser regidor d'Esports entre 1995 i 2002, Enrique Pérez Boada, i que després ell mateix va administrar quan, després de deixar els seus càrrecs públics, va ser membre del consell d'administració de Trasgos durant un breu període.

A més, exposa una situació "irregular i conflictiva" de la FDM, que va adjudicar tres contractes a les citades empreses, a pesar la disconformitat de l'interventor municipal, que advertia que incomplien la llei de Contractes de les Administracions.

El grup municipal també denuncia que la FDM va convocar a Trasgos a un procediment negociat sense publicitat en 2011 per a la comunicació de ValènciaCapital Europea de l'Esport per 47.200 euros i finalment es va adjudicar a Cuco Comunicación, que "no havia estat convidada" i que, segons Ribó, és "una tapadora" perquè el 2009 amb prou feines tenia 2.800 euros de despeses de personal.

stats