Cerdanya exhibeix els seus atractius per captar turisme de proximitat

La campanya promocional d'estiu d'enguany va dirigida al públic més proper

El Consell Comarcal de Cerdanya, a través del Patronat de Turisme, ha posat en marxa una campanya promocional per tal de captar visitants aquest estiu. Igual que han fet altres destinacions de muntanya, un dels elements que més es posa en valor en aquesta campanya són l'aire lliure, la naturalesa i la seguretat que ofereixen les zones poc poblades.

Així, la campanya de comunicació va enguany dirigida al turisme de proximitat, que a causa de la pandèmia, "cerca destins més propers per a les seves vacances", segons han indicat des del Patronat. A més, volen promoure "un turisme responsable i conscient i sobretot, amb un impacte positiu, tant per la població i la cultura, com per la naturalesa i el patrimoni".

Des del Patronat admeten que els efectes del confinament i especialment la prohibició de mobilitat entre regions sanitàries ha suposat un fort impacte en el sector turístic de la comarca. Tot i això, "l'aturada ha permès al sector preparar-se adequadament per a la reactivació, que, com ja es preveia, requereix una adaptació a les normes de seguretat amb canvis físics dels establiments i noves maneres de fer, necessàries per acollir els i les visitants i garantir la seguretat de tothom".

Pel que fa a la campanya, aquesta consta d'un vídeo promocional i de diverses imatges gràfiques que incideixen "en les ganes de recuperar el temps perdut aquests mesos de confinament, retornant a la natura, símbol de la llibertat i l'espai que ens ha mancat". En aquest sentit, "apel·la a la necessitat d'un "reset", de tornar a tenir bons records" i apunta que Cerdanya és dels millors llocs "per omplir-se d'aquest oxigen imprescindible després dels mesos de tancament".

Un altre objectiu de la campanya és afavorir el manteniment de l'activitat durant tot l'any, i en aquest sentit des del Patronat apunten que "Cerdanya és una vall amb molts pols d'atracció, més enllà dels esports d'hivern, com ara la gastronomia, el patrimoni cultural, les activitats de muntanya i molt sol - més de 3.000 hores a l'any". Enguany, insisteixen, la situació excepcional ha fet que els establiments turístics hagin pres fortes mesures d'higiene i desinfecció per tal de garantir la seguretat dels i les visitants. Així, remarquen "no només l'ampli espai a l'aire lliure serà un factor per a sentir-se segur, sinó també l'acollida que els espera".

Des del Patronat també deixen clar que "lluny de ser una acció de curt termini i només enfocada com a resposta a l'impacte de la situació actual, la campanya s'emmarca dins del Pla d'Acció Sectorial del Turisme 2019-2023, un full de ruta per promoure el desenvolupament de la comarca a través d'un turisme responsable, amb el medi ambient però també amb els habitants del territori".

El Patronat de Turisme confia que malgrat la davallada de les facturacions turístiques, destinacions de proximitat com Cerdanya esdevindran "una de les opcions preferides i segures per a persones i famílies catalanes". En aquest sentit, apunten que segons l 'estudi de Tourislab, Catalunya serà la destinació escollida per més de la meitat dels catalans que faran vacances el 2020. A més, afegeixen que més del 75% dels viatgers catalans dedicaran una setmana, com a mínim, a les seves vacances i buscaran destinacions sense aglomeracions i prop de la natura.

El + vist

El + comentat