Política 10/04/2013

El PP exigeix a Rigau que apliqui la resolució del TSJC més enllà de presentar-hi un recurs

C's celebra la nova interlocutòria i assegura que "va en la línia del que hem defensat durant aquests anys"

Marc Toro
2 min

Barcelona"Quantes sentències necessita la consellera d'Educació, Irene Rigau, per aplicar a Catalunya el model de conjunció lingüística?". Aquesta ha estat la reacció del PP davant la nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que obliga a escolaritzar tota l'aula en castellà si així ho demana un sol alumne.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

La diputada del PP Maria José García Cuevas ha reconegut que Rigau està "en el seu dret" de recorrer la resolució, però ha afirmat que "també està obligada a aplicar les mesures cautelars" que se'n desprenen. En cas contrari, el PP considera que s'estaria adoptant "una actitud preocupant d'insubmissió als tribunals".

Cuevas ha recordat que el model educatiu defensat pel seu partit implica que el català i el castellà siguin vehiculars a l'educació, i ha manifestat que es tracta "del model constitucional sobre el qual no hi hauria d'haver cap dubte".b"El model que defensem no és segregador, ja que permet compartir un mateix espai educatiu entre alumnes que tenen el català com a llengua materna amb aquells tenen el castellà", ha afirmat.

El portaveu de C’s, Jordi Cañas, ha aplaudit la interlocutòria del TSJC, i ha assegurat que la interpretació del tribunal “va en la línia” del que C’s ha defensat “durant aquests anys”: “Que a Catalunya es pugui estudiar en castellà com a llengua vehicular”.

“Els drets són dels ciutadans de Catalunya, no són dels nacionalistes i, per tant, no s’han de demanar”, ha opinat el portaveu de la formació, que ha lamentat que “els alumnes s’hagin de sotmetre a un procés judicial per reclamar un dret” educatiu.

C’s ha tornat a fer bandera de la defensa d’un model trilingüe en catlà, castellà i anglès, que Cañas ha definit com “un model integrador, d’èxit i de cohesió” que no busca “dividir nens en aules diferents per qüestió d’idioma”. “Volem la millor educació per als alumnes de Catalunya”, ha conclòs.

stats