La cap de premsa de Mazón reconeix que va mentir sobre la ubicació de l'expresident
La periodista explica que va informar sense confirmar on era el cap del Consell i la jutgessa li respon que no la creu
ValènciaMaite Gómez, que va ser cap de premsa de l'expresident de la Generalitat Valenciana Carlos Mazón, ha afirmat aquest divendres davant la jutgessa de la dana, Nuria Ruiz Tobarra, que la tarda de la tragèdia desconeixia que l'excap del Consell era al restaurant El Ventorro de València dinant amb la comunicadora Maribel Vilaplana. De fet, ha reconegut que la informació que va anar traslladant als mitjans de comunicació aquella jornada i els dies posteriors sobre com el dirigent del PP va gestionar la catàstrofe estava basada en el que li va semblar lògic i no en el que realment sabia. Així ho ha dit a la magistrada, segons han explicat a l'ARA fonts presents en la seva declaració. La resposta de la periodista ha molestat la togada, que li ha contestat que no es pot creure que informés els mitjans de comunicació sobre on era el president en un dia tan important com el de la dana sense abans confirmar-ho amb ell.
Gómez, que forma part del grup més estret de col·laboradors de Mazón, ha explicat que la tarda de la tragèdia va estar treballant al Palau de la Generalitat fins a les 17.30 h, quan va marxar a casa. També ha dit que només va coincidir amb l'excap del Consell quan la van recollir per anar al Centre de Coordinació d'Emergències situat a la localitat metropolitana de l'Eliana. "M'avisa la directora d'organització. És al voltant de les 19.45 h. Em crida i em diu que vagi al Palau per anar a l'Eliana. No em diu el motiu. Dono per descomptat que també hi va el president. Demano un taxi, per això recordo l'hora. Em deixa just abans de les Torres dels Serrans perquè em recullin. Quan pujo al cotxe després de travessar el pont sona l'ES-Alert", ha explicat segons aquestes mateixes fonts.
Malgrat liderar un gabinet de comunicació, un òrgan per definició molt vinculat a l'actualitat, Gómez ha explicat que la tarda de la dana al Palau de la Generalitat regnava un ambient de tranquil·litat. "No vaig parlar amb ningú aquella tarda. Només amb Francisco González [llavors director general de Comunicació de la Generalitat]. Res relacionat amb l'emergència", ha expressat davant la incredulitat de la jutgessa.
Un altre moment de perplexitat de la magistrada s'ha produït quan Gómez ha defensat que Mazón va estar plenament informat sobre el que passava durant tota la tarda de la dana. "Com ho sap?", li ha preguntat la jutge. "És el normal", li ha respost la cap de premsa. "Llavors ho sap o no ho sap?", ha insistit Tobarra. "Com ho puc saber?", ha admès finalment Gómez, que, de nou, ha reconegut que les seves paraules només es basen, en el millor dels casos, en suposicions.
Estem treballant per ampliar aquesta informació