El director de Moritz proposa una estratègia de màrqueting per a la independència en un llibre

A 'Catalonia, next brand in Europe', Albert Castellón aborda el procés sobiranista partint de la idea de Catalunya com a marca

Europa Press
20/10/2013
1 min

BarcelonaEl director general de l'empresa Cerveses Moritz, Albert Castellón, proposa en el seu llibre 'Catalonia, next brand in Europe' (Ara Llibres) una estratègia de màrqueting per crear un Estat propi a Catalunya després d'una eventual independència.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Castellón aborda el procés sobiranista partint de la idea de Catalunya com a marca, i planteja l'estratègia per llançar-la amb èxit, a través dels exemples de grans empreses i basant-se en la seva experiència professional.

Segons ha explicat l'editorial a Europa Press, es tracta d'un enfocament innovador del procés sobiranista a través d'una "visió empresarial brillant".

El llibre dissecciona el context català a partir de l'anàlisi DAFO que s'utilitza en el món empresarial, assenyalant les debilitats, fortaleses, amenaces i oportunitats de la comunitat.

Entre els punts forts de Catalunya destaca la seva història, paisatge, cultura, educació i el reconeixement que desperta Barcelona; mentre que com punts febles enumera que manca d'Estat, és conservadora, està dividida i pateix falta de lideratge.

Castellón considera que els perills per a Catalunya són múltiples, amb "Espanya com amenaça principal" i la crisi, entre d'altres.

Castellón desgrana el "model de negoci" de Catalunya i, sempre parafrasejant el llenguatge empresarial, analitza als seus consumidors, el pla de negoci i l'estratègia que hauria de seguir la creació del nou Estat.

stats