Política 20/11/2015

"#FemForaRajoy", el lema 2.0 de Chacón per a la campanya del 20-D

El partit prepara una campanya centrada en les xarxes socials i demana a militants i simpatitzants que siguin una part activa per generar i difondre el discurs de la formació

Ara
2 min

Barcelona“Fem fora Rajoy”: aquest serà el missatge central de la campanya 2.0 que ha engegat el PSC per a les eleccions espanyoles del 20-D i que s'especifica en el primer vídeo de campanya de la cap de llista socialista en aquestes eleccions, Carme Chacón. Amb el títol "No creus que Catalunya i Espanya ens mereixem més?", el PSC ha resumit imatges de Mariano Rajoy amb lapsus o errors comesos en entrevistes i rodes de premsa.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Per exemple, recuperen declaracions virals com "els catalans fan coses", "vaig dir que abaixaria els impostos i els estic apujant", "I l'europea?" o "un got és un got i un plat és un plat", entre d'altres. L'espot acaba amb la frase "Són el problema, #FemForaRajoy". Un lema amb el qual els socialistes volen posar de manifest que el president del govern espanyol és "incapaç d'aportar respostes als problemes que tenen els ciutadans". De fet, el 'leitmotiv' de la campanya serà denunciar les polítiques del PP que han perjudicat Catalunya i traslladar a l'electorat la necessitat de canviar el govern espanyol.

A la sala de màquines del partit pretenen que la campanya socialista surti del que és '"habitual" i neixi a les xarxes socials. Si bé tradicionalment –expliquen des del partit– els continguts ideats per al material de campanya es traslladen a les xarxes, aquest cop, tot el que es difongui per aquests canals estarà ideat expressament per a aquest format.

A més, pretenen que els militants i simpatitzants del partit que es mobilitzin per fer campanya –i que tindran el nom d'"activistes"– no només difonguin els continguts i facin virals els vídeos o els missatges del partit, sinó que a més siguin part activa de la campanya i generin continguts propis. Per a rebre les propostes d'aquests col·laboradors, el PSC crearà una web específica.

Amb tot, l'equip que gestionarà aquesta campanya a les xarxes socials rebrà el nom d'"ON", emulant un botó que permeti activar, diuen, el "canvi polític" a l'Estat.

stats