APUNTS
Economia 26/02/2014

Connectats fins a les dents

i
Albert Cuesta
2 min

Quantificats. Els braçalets per registrar l’activitat física són els protagonistes de la Fira. Totes les grans marques orientals tenen el seu braçalet i el tracten com a complement de moda, amb corretges intercanviables de dissenyadors de renom com Moschino. A les operadores els interessa qualsevol objecte que generi dades, així que Telefónica va anunciar que vendrà els models de LG, Samsung i Sony. Jo dubtava que aquests braçalets tinguessin interès, però estic comprovant que són un antídot contra el sedentarisme: com més passes fas, més t’esforces a passar al següent nivell.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Higiene dental. La dèria per comptar-nos i quantificar-nos sembla que no té límit. La marca Oral-B (filial de Procter & Gamble) ha presentat al MWC un raspall de dents que es connecta per Bluetooth a una aplicació mòbil que et dóna pautes per rentar-te millor les dents, supervisades pel teu dentista, i t’avisa si no ho fas prou sovint o t’oblides de passar per algun queixal (vegeu foto). Si més no, aquest àmbit semblava predestinat a incorporar tecnologia sense fils: literalment, Bluetooth vol dir dent blava. El raspall es vendrà per uns 160 euros a partir del juny.

En cotxe. Ahir vaig fer una volta per la Zona Franca al volant d’un Tesla, el cotxe esportiu elèctric creat per Elon Musk. L’empresa està a punt de signar contracte amb Telefónica per incorporar a tots els seus vehicles una targeta SIM de l’operadora espanyola que connecti a la xarxa el sistema multimèdia del vehicle i ofereixi funcions de supervisió remota i localització en cas d’incidències. El MWC és l’escenari idoni per a aquests tractes, perquè aquest tipus de serveis entre màquines diferents necessiten cobertura mundial, de la mateixa manera que tots lectors digitals Kindle d’Amazon porten una targeta de Vodafone. Curiosament, el model de negoci de Tesla és l’oposat al de les operadores, que et regalen el dispositiu (el telèfon) si consumeixes els seus serveis. Tesla, en canvi, et regala el servei (la recàrrega de la bateria) si els compres el dispositiu (el cotxe).

QNX. El concepte sistema operatiu mòbil té un doble sentit en el món de l’automoció. Es veu que la connectivitat ja és un dels tres criteris principals a l’hora de triar cotxe. L’electrònica a bord per les funcions de telemàtica -seguretat, manteniment- i entreteniment és cada cop més sofisticada, i els fabricants de vehicles tenen a l’abast plataformes de xips i de software molt semblants als smartphones. I la seva rivalitat no té res a envejar a la que mantenen Apple i Google. Ford fa servir Windows, i Android comença a treure el cap, però el líder del sector és QNX, propietat de... BlackBerry!

BlackBerry. Fa uns anys, la firma canadenca va comprar QNX per basar-hi el software dels seus nous mòbils. Els dispositius no han tingut èxit, però el sistema operatiu segueix vigent en entorns industrials -es fa servir en cotxes, avions i centrals nuclears- i podria acabar sent la clau del futur de l’empresa. A Barcelona, per cert, BlackBerry ha anunciat un nou smartphone emblemàtic, el Q20, però tan misteriosament que ningú l’ha vist ni en foto. Avui intentaré trobar-ne detalls.

stats