FÓRMULA 1 - GP GRAN BRETANYA

Rosberg guanya enmig del caos

Cinc pneumàtics rebenten a mitja cursa i Vettel, líder del Mundial, abandona

Martí Molina
01/07/2013
3 min

BarcelonaNico Rosberg va ser el primer a creuar la línia de meta a Silverstone, però és difícil dir si va ser el millor de la cursa d'ahir. Potser sí. O potser es va limitar a córrer tant com va poder i va acabar guanyant per les desgràcies dels altres. El Gran Premi de la Gran Bretanya de Fórmula 1 va ser caòtic, amb canvis constants a la classificació fruit del mal estat dels pneumàtics, amb l'abandonament del líder per un problema mecànic i l'entrada del cotxe de seguretat en dues ocasions. Per postres, els comissaris van estar a punt de sancionar Rosberg -després de la cursa- per no haver afluixat el ritme a l'inici quan els comissaris van mostrar banderes grogues.

Havia de ser una prova tranquil·la en un traçat sense gaires rectes llargues i en què els avançaments són factibles però difícils. Ben aviat es va veure que no seria així. Concretament a la volta nou, quan va rebentar la primera de les gomes. La de Hamilton, el poleman , que fins aleshores era el líder de la cursa.

El britànic de Mercedes corria a casa i tenia bon ritme. De cop i volta, en una recta, el pneumàtic posterior esquerre va esclatar, va arribar com va poder al box i va tornar a la pista com a últim classificat. A priori, una anècdota, però a la volta següent va esclatar exactament el mateix pneumàtic del Ferrari de Massa (cinquè), que també va passar a ser últim. Les cares al box eren de desconcert, i van passar a ser de pànic quan va passar exactament el mateix al Toro Rosso de Vergne (cinquè) a la volta quinze. Els mecànics es miraven entre ells amb incomprensió i els pilots exigien explicacions per ràdio. Els responsables de Pirelli -la marca encarregada de proporcionar els pneumàtics de tots els equips- que eren al pit lane posaven cara de pomes agres i volien fondre's. Ningú no sabia per què passava i el cotxe de seguretat va entrar a la pista per retirar els trossos de goma que havien quedat a l'asfalt.

La cursa no s'atura

Enginyers i mecànics van revisar les gomes i, a falta de trobar una explicació concreta, només van poder demanar als pilots que fossin tan curosos com poguessin a l'hora de conduir, procurant que els pneumàtics no agafessin massa temperatura. Tothom es va posar els guants de seda, però ni així es van poder evitar dues explosions més: les de Hülkenberg (28) i Pérez (47).

La classificació de la prova variava cada dos per tres i només semblava clara la primera posició de Vettel, que, afavorit per l'avaria de Hamilton, s'havia situat primer i ampliava l'avantatge. Però la sort tampoc no estaria del costat del pilot alemany de Red Bull. Quan faltaven deu voltes va tenir un problema amb el canvi de marxes i va haver d'abandonar. Va deixar el cotxe a mitja recta d'arribada i va obligar el safety a entrar a la pista per segon cop.

Alonso, el gran beneficiat

L'abandonament de Vettel va afavorir Alonso, que precisament uns instants abans havia canviat els pneumàtics i, malgrat tornar a la pista en vuitena posició, va disposar de gomes fresques per encarar el tram final de la cursa.

Quan va sortir el cotxe de seguretat quedaven sis girs, que prometien ser bojos amb avançaments constants. Mentre que Rosberg -primer i aliè als problemes de la resta- tenia camp per córrer cap a la victòria, Alonso ho aprofitava per passar de la vuitena posició a la tercera. L'asturià va fer uns mals entrenaments oficials -va sortir novè- i una mala sortida, però va saber mantenir un bon ritme de cursa a partir del segon canvi de rodes i va acabar retallant 15 punts de cop respecte el líder Sebastian Vettel.

stats