Ara Premium 13/09/2013

Una Diada plena de rècords per a TV3

El 'TN vespre' va ser el més vist en tres anys i mig i l'especial de la tarda va superar els 500.000 seguidors

Albert Castellví Roca
3 min

Barcelona.La Via Catalana va treure al carrer, segons les fonts oficials, 1,6 milions de persones, però entre les que es van quedar a casa l'interès per la cadena humana -i, de fet, per tota la informació relacionada amb la celebració de la Diada Nacional de Catalunya- també va ser molt elevat.

Ho demostren els audímetres, que van donar a TV3 un impressionant lideratge ininterromput de 18 hores, des de les 6.00 h -quan va començar la connexió amb les rodes informatives del 3/24- fins a la mitjanit -quan es va acabar la pel·lícula Fènix 11·23 -. Durant tota aquesta franja, a més, el canal públic va doblar com a mínim la quota de la resta de cadenes, i els sis espais que va emetre entre les 12.00 i les 24.00 h van ser els sis més vistos de la jornada. Això va donar a TV3 un 24,1% de share mitjà al llarg del dia, més del triple que Telecinco, que va ser la segona cadena més vista, amb un 7,7%. Segons va informar ahir TV3 en un comunicat, aquestes xifres suposen el millor resultat de la cadena en un Onze de Setembre des del 2003, amb 4.086.000 persones que van sintonitzar en algun moment del dia el primer canal de Televisió de Catalunya o el 3/24.

Entre els resultats més destacats de la Diada hi ha el del Telenotícies vespre -l'emissió més vista del dia a Catalunya-, que va reunir 964.000 espectadors i va tenir un 30,3% de quota de pantalla. Això va convertir aquest informatiu en el més vist des del 8 de març del 2010, el dia de la gran nevada que va afectar Catalunya. També el Telenotícies comarques va aconseguir una xifra històrica, amb 541.000 seguidors i un 27,2% de share , és a dir, el millor resultat des de fa més de dos anys. Pel que fa al Telenotícies migdia , el van veure 767.000 persones i va tenir una quota del 34,4%.

Fent via des del sofà

A la tarda, l'especial de TV3 sobre la Via Catalana va tenir una mitjana de 518.000 espectadors i un 25,2% de share al llarg de les cinc hores que va durar, i el 3/24, que emetia el mateix programa, hi va sumar 63.000 persones i 3,1 punts de quota. A les 17.14 h, quan els participants a la Via van agafar-se de les mans per enllaçar el Pertús amb Alcanar, l'espai que presentaven Ariadna Oltra i Carles Prats tenia 606.000 espectadors i un 32,9% de quota de pantalla, però tot i que aquest va ser el moment àlgid de la cadena, no ho va ser per a la transmissió televisiva, que va assolir el seu share més elevat al cap d'onze minuts, amb un 37,4%. El màxim nombre d'espectadors es va assolir a les 20.46 h, quan s'estava emetent un recull de les millors imatges de la Via. A aquella hora bona part dels participants en la mobilització ja havien arribat a casa, i això va contribuir a fer pujar la xifra fins als 772.000 seguidors, amb una quota del 28,3%. Sumant-hi també els seguidors del 3/24, el màxim es va assolir un minut més tard, amb 876.000 espectadors i un 32% de share .

Mentrestant, 8TV va reunir amb el seu especial de 8 al dia una mitjana de 188.000 espectadors, que li van atorgar un 7,8% de share . A l'hora de construir la cadena, el seguiment del canal privat era més aviat escàs i rondava les 60.000 persones, però de mica en mica l'audiència va anar creixent, fins a arribar a un màxim de 499.000 espectadors i un 17,5% de quota dos minuts abans de les 21.00 h, quan TV3 ja havia acabat el seu especial i emetia publicitat mentre esperava l'hora d'inici del Telenotícies . En tot cas, entre les 19.30 i les 21.30 h, el programa que presentava Josep Cuní va ser la principal alternativa a TV3, un fet que va impulsar la cadena fins al sisè lloc del rànquing, per davant de La 1, amb un 4,7% de quota de pantalla.

Del matí a la nit

Pel que fa al seguiment de l'acte institucional del Parc de la Ciutadella, va tenir 472.000 espectadors i un 30,7% de quota per a TV3, mentre que el 3/24 hi va aportar 37.000 persones més i un 2,5% de share . A la nit, el canal informatiu de Televisió de Catalunya va oferir una edició especial del programa 2324 , que amb 180.000 espectadors i una quota del 5,7% va batre el rècord històric del canal, que justament dimecres complia deu anys. L'espai, a més, va multiplicar gairebé per quatre la seva audiència mitjana, que se situa en 47.000 persones des que es va estrenar al maig.

Mentre el 3/24 -que va ser el vuitè canal més vist del dia amb un 3,6% de share , la millor dada d'aquest 2013- emetia aquest programa, TV3 omplia el prime time amb la pel·lícula Fènix 11·23 , que va posar punt final a la programació especial de la Diada amb una nota excel·lent: va reunir 724.000 persones i va fer un 22,8% de share , de manera que es va convertir en la tercera emissió més vista de l'Onze de Setembre i en líder indiscutible de la franja nocturna a Catalunya.

stats