Societat 09/11/2012

CiU és el partit més influent a Twitter, Ciutadans el més actiu a Facebook, i Junqueras, el polític més influent en les dues xarxes

Són les conclusions d'un informe de la consultora Porter Novelli, a partir de les interaccions dels partits i candidats els últims 14 dies

Acn
3 min
Perfil de CiU a Twitter

BarcelonaCiU és partit polític més influent a Twitter i Ciutadans el més actiu a Facebook, segons un informe de la consultora de comunicació Porter Novelli sobre la capacitat d'influència dels partits polítics en el marc de la campanya electoral. ICV seria el menys influent a Twitter, i el PPC el partit que menys interactua a Facebook. Per candidats, Oriol Junqueras (ERC) és el més influent en les dues xarxes socials.

L'estudi s'ha fet a partir d'una anàlisi algorítmica en què s'han avaluat les dades d'interacció que ha generat cada partit i el seu candidat a Facebook els darrers 14 dies, del 25 d'octubre al 7 de novembre, i les dades d'influència dels partits i candidats a Twitter dels darrers 60 dies. L'anàlisi explica que la capacitat real d'influència dels partits polítics i els seus principals líders està vinculada més a l'amplificació del missatge –repiulades, comentaris, respostes– que a la quantitat de seguidors d'un candidat.

Entre les principals conclusions destaca que, a la xarxa de 'microblogging' Twitter, CiU és el més influent, amb un 77% de nivell d'influència, tot i que la resta de partits s'hi acosten i no hi ha, per tant, diferències considerables. ERC obté un 76%, PSC i C's un 75%, SI un 73%, PPC un 72% i ICV és el partit menys influent, amb el 69%. Hi ha més diferències en el nivell d'influència dels candidats, en què Oriol Junqueras, candidat d'ERC, és el més influent amb el 81,8%, i Alicia Sánchez-Camacho (PPC) la menys influent, amb un 62,2%. En canvi, el president Mas, és l'únic candidat que ara per ara no compta amb un perfil personal a la xarxa social més important per capacitat d'influència.

Junqueras, el més influent a en les dues xarxes

La capacitat d'influència no va estrictament lligada a la xifra de seguidors dels seus perfils a Twitter. Si s'analitza només el nombre de seguidors, l'ordre descendent seria: Oriol Junqueras (ERC), Albert Rivera (Ciutadans), Alfons López-Tena (SI), Joan Herrera (ICV), Pere Navarro (PSC), i Alicia Sánchez-Camacho (PPC). Passa el mateix en el cas del nombre de seguidors dels diferents partits polítics. En aquest sentit, cal assenyalar que es detecten estratègies diverses, ja que uns partits prioritzen els perfils dels candidats i d'altres posen més èmfasi en la pròpia formació política.

El director de Porter Novelli Barcelona, Daniel Bargalló, destaca el "notable creixement de l'activitat dels partits catalans a la xarxa respecte a les eleccions de l'any 2010. Així mateix, ressalta que les xarxes socials són un clar indicador del nivell de mobilització dels partits polítics, especialment entre militants i simpatitzants actius. "D'aquí la importància que les xarxes tindran en aquesta campanya, en què l'índex d'indecisos és molt elevat", ha assegurat Bargalló.

Ciutadans, el partit que interactua més pel Facebook

A Facebook, Ciutadans destaca com el partit que té més interacció i participació amb els seus seguidors, amb un 38%, seguit del PSC, amb un 32,5%, CiU (19%), Solidaritat (16%), ERC i ICV (que empaten amb un 11,5%) i PPC (el 6%). A Facebook, hi ha més diferències que a Twitter en relació al nivell d'interacció dels seguidors o fans.

Per candidats, Oriol Junqueras torna a liderar la taula amb una interacció del 60%, seguit d'Alfons López-Tena (SI) i Alicia Sánchez Camacho (PPC), tots dos amb el 19%, Artur Mas (CiU), amb l'11%, Albert Rivera (C's), amb el 10,5%, i, finalment, Joan Herrera (ICV) amb el 6%. En aquest cas, destaca que Pere Navarro (PSC) no compta amb un perfil personal actiu a la xarxa social més important del món.

stats