Societat 04/03/2015

El Consell Escolar creu que prohibir els mòbils pot limitar els drets dels alumnes

L'òrgan aprova l'ús dels telèfons a les aules de les escoles i els instituts

Europa Press
2 min
Alumnes de l’Institut Joaquima Pla i Farreras, de Sant Cugat del Vallès, utilitzant una tauleta a l’aula. / C. CALDERER

BarcelonaEl Consell Escolar de Catalunya ha aprovat aquest dimecres un document que assenyala que prohibir l'ús dels telèfons mòbils a l'aula pot constituir una "restricció" del dret dels alumnes a ser considerats ciutadans. Segons ha informat Catalunya Ràdio, l'òrgan ha debatut aquest dimecres en ple el document 'Les tecnologies mòbils en els centres educatius', que considera que la regulació dels mòbils a l'aula ha de respectar la llei dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència. Tal i com va avançar l'ARA el desembre, la Conselleria prepara una ordre per regular a partir del curs 2015-2016 l'ús dels mòbils a les escoles i els instituts públics.

"Si es vol que els nois i noies aprenguin a ser responsables, l'ús de les tecnologies digitals i del mòbil els dóna oportunitats de ser-ho: utilitzar-les per aprendre és una forma òptima d'exercir aquesta responsabilitat", sosté el document. Afegeix que les famílies hi estarien generalment d'acord, ja que un nen porta el mòbil a l'escola perquè els seus pares l'adquireixen i sufraguen el seu consum, la qual cosa comporta una "autorització implícita" del seu ús.

El Consell Escolar defensa que integrar de manera "ordenada i assenyada" les tecnologies digitals en l'ensenyament és clau per desenvolupar les competències necessàries perquè els estudiants aprenguin de manera autònoma al llarg de la vida. Recorda que algunes de les competències que han d'assolir els alumnes, segons Ensenyament, són les relacionades amb l'ús correcte i eficaç dels mòbils, utilitzar aplicacions d'imatge fixa, so i vídeo, i compartir informació, entre d'altres.

El Consell recomana als centres educatius que estableixin "pautes clares, factibles, que els propis alumnes comparteixin i puguin ajudar a aplicar", de manera que l'alt potencial educatiu dels mòbils s'encarrili de forma positiva i s'eviti la confrontació entre alumnes i professors".

stats