Societat 10/10/2017

Creix la xarxa de punts d'autoreparació de bicis a les estacions de FGC

Les noves infraestructures permeten arreglar rodes punxades o ajustar frens gratuïtament

Ara
2 min
El president de FGC, Enric Ticó, i el president del RACC, Josep Mateu

BarcelonaReparar una roda punxada o bé ajustar els frens de la bicicleta, operacions sovint necessàries per als usuaris d'aquests vehicles en els seus desplaçaments diaris per anar a la feina o bé puntuals en cap de setmana. L'opció de carregar la bicicleta al tren per fer una primera part del trajecte és cada cop més habitual i, per això, el RACC i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya han començat a instal·lar els punts d'autoreparació a la mateixa estació de tren.

S'han posat en funcionament cinc punts d'autoreparació en algunes de les estacions amb més afluència de viatgers: a Plaça Catalunya, Sarrià, Rubí, Gràcia i Plaça Espanya. Aquesta primera fase de desplegament la completen els dos punts de la prova pilot que funcionen des de fa mesos a Sant Cugat del Vallès i a la plaça Rotary, una via d'accés al parc de Collserola.

Els punts són d'ús gratuït per als usuaris, i la voluntat és anar-los ampliant a d'altres estacions en futures fases. De moment, a les estacions triades tenen un flux de 26 milions de desplaçaments a l'any, segons el RACC, que espera un "ús massiu" de les eines a l'abast dels ciclistes. "Estan ubicats en llocs clau, i també hem posat a disposició de l'usuari una web amb manuals de reparació perquè es puguin resoldre dubtes", ha explicat el director d'Innovació del RACC, Miquel Roca.

"Volem oferir infraestructura per fer petites reparacions a la bicicleta i també fomentar la intermodalitat en el transport", ha explicat el president de FGC, Enric Ticó, sobre la nova aliança amb el RACC. Ha reconegut que els usuaris que opten per transportar la bicicleta dalt del tren van a l'alça, i que un pas com aquest servei ajudarà a mantenir la "proximitat amb els ciutadans".

També ha admès que davant la creixent presència de bicicletes als ferrocarrils ja s'estan estudiant solucions de futur per adaptar els combois a aquesta demanda creixent i evitar "problemes de convivència" amb els viatgers. De moment, ja hem habilitat les capçaleres dels trens per col·locar-hi les bicicletes, però en el futur estudiarem noves opcions de disseny dins els combois, que són modulars i permeten fer-hi adaptacions, ha afegit Ticó. També ha reconegut que aquestes friccions entre usuaris i bicicletes ja són notòries alguns caps de setmana al Funicular de Vallvidrera, per exemple.

stats