Societat 24/03/2015

Expert en seguretat aèria rebutja que l'antiguitat de l'avió sigui determinant

L'Airbus A320 de Germanwings va enlairar-se per primer cop l'any 1990

Ara
1 min
Un airbus 320 de Germanwings

BarcelonaL'antiguitat de l'avió no és un indicador determinant a l'hora de patir un accident, ha explicat a l'ARA l'expert en seguretat aèria i membre del sindicat de pilots Sepla, Juan Carlos Lozano. "Que un avió tingui 20 anys o més no és un indicador que sigui vell. Ben mantingut i seguint les instruccions del fabricant no ha de comportar-se de forma diferent que un avió nou", ha assenyalat.

L'Airbus A320 de Germanwings que cobria la ruta entre Barcelona i Düsseldorf estavellat aquest dimarts als Alps era un dels més antics de la flota i havia canviat de mans entre Lufthansa i la seva filial de baix cost diverses vegades des que va enlairar-se per primer cop l'any 1990. "Hi ha molts avions de 20 anys i més volant actualment a Espanya", ha recordat Lozano.

A banda de la hipòtesi sobre si el manteniment de l'avió era l'adequat, de moment s'ha confirmat que a la zona de l'accident la meteorologia era òptima. Hi ha diferents versions sobre si la caiguda de l'aparell ha sigut abrupta o progressiva. Sobre aquest punt, Lozano ha explicat que encara és massa d'hora i caldrà confirmar-ho. "Malauradament s'ha d'esperar", ha afegit el tècnic, que també ha volgut traslladar el seu condol a les víctimes de l'accident.

stats