TRÀNSIT
Societat 15/07/2013

El Passeig de Gràcia tindrà carril 30 compartit per bicicletes i vehicles a motor

El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha detallat aquest dilluns la reforma del passeig i ha anunciat futures inversions

Europa Press
2 min

BarcelonaEl regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Eduard Freixedes (CiU), ha assegurat aquest dilluns que el passeig de Gràcia adaptarà els seus carrils laterals com a zona amb una velocitat de circulació limitada a 30 quilòmetres per hora, on convisquin cotxes i bicicletes, una vegada la remodelació del passeig estigui acabada. Freixedes ho ha explicat a la comissió de Seguretat i Mobilitat, i ho ha emmarcat en l'aposta per crear carrils de zona 30 que permetin la circulació tant de bicicletes com de cotxes on sigui "difícil encaixar carrils bici segregats", com ja va proposar fa poc l'alcalde, Xavier Trias, per a vies principals com el carrer Balmes i la Via Laietana.

També ha avançat que després de la Festa Major de La Mercè, a finals de setembre, es presentarà als grups la nova Ordenança de la bicicleta, després d'una tramitació que s'ha endarrerit perquè el diàleg amb el col·lectiu ciclista s'ha dilatat i perquè s'ha hagut de tractar la proposta de la Direcció General de Tràfic que el casc sigui obligatori per a ciclistes en vies interurbanes. Freixedes ha afegit que la intenció del Govern municipal és invertir 2,5 milions d'euros per a l'any que ve en infraestructura per a les bicicletes, la mateixa quantitat que s'ha anunciat fa poc per a aquest curs per a ampliar 12 carrils bici, crear 2.000 places d'aparcament i actuar en els encreuaments més perillosos per als ciclistes.

El regidor del PP, Óscar Ramírez, ha reiterat que el 2012 només hi ha hagut 12 sancions per no respectar la prioritat del vianant, 10 per circular per la vorera a més de 10 quilòmetres per hora, i 12 per circular en voreres amb aglomeracions de vianants; Freixedes ha rebatut que més de 4.200 ciclistes han estat multats el 2012, un 15% més que el 2011, 3.690 dels quals per actes "més preocupants o perillosos" com saltar-se semàfors en vermell. A petició d'ICV-EUiA i per unanimitat, s'ha decidit convocar el Grup de treball de la bicicleta per debatre les mesures que fa poc ha proposat el Govern municipal; l'ecosocialista Isabel Ribas ha recriminat a Freixedes "menyspreu a la participació" per no haver informat degudament al sector de la bici, i aquest ha contestat que el seu grup l'acusa de falta de diàleg sense fonament des del començament del mandat.

stats