Societat 09/03/2021

Adif adjudica la redacció del projecte del soterrament de les vies de l'Hospitalet

Caldran dos anys per enllestir-lo i cinc més per fer les obres de cobertura

2 min
Estació de Santa Eulàlia al barri de la Torrassa. Ruth Marigot

BarcelonaPetit pas endavant per al soterrament de les vies de l'Hospitalet de Llobregat. Aquest matí Adif ha anunciat que ha adjudicat a les empreses GPO Enginyeria i Arquitectura, Goecontrol i TRN Táryet la redacció del projecte bàsic i de construcció per un pressupost de 4 milions d'euros. Ara bé, l’inici de les obres encara queda lluny: el termini per redactar el projecte és de 24 mesos i després cal licitar el contracte de les obres i finalment executar-les. Segons calcula l'Ajuntament de l'Hospitalet, si tot va bé" es tardaran cinc anys a acabar-les.

Quan hagin finalitzat les obres, el soterrament de les vies significarà posar fi a la històrica barrera física que representa el ferrocarril. Es tracta d’una de les actuacions més importants a escala urbanística i ferroviària de l’àrea metropolitana i és una llarga reivindicació de la segona ciutat amb més població de Catalunya. Fa gairebé vint anys que se’n va parlar per primer cop i la vegada que va estar més a prop de ser una realitat va ser el 2009, amb un projecte redactat que va quedar tancat en un calaix pels estralls de la crisi, segons va justificar el govern espanyol en aquell moment. El 2018, el ministre del ram, Íñigo de la Serna, va tornar a visitar la ciutat amb el compromís de reprendre els plans amb una inversió que, segons va dir aleshores, superaria els 600 milions d’euros per soterrar més de sis quilòmetres de vies de la R-2 i la R-4.

Aquestes obres també permetran adequar i habilitar nous itineraris i encaminaments de la xarxa de Rodalies, perquè es construirà una nova infraestructura en forma de ròtula soterrada que, segons Adif, "garantirà una correcta gestió dels fluxos de les línies que surten de Sants cap al municipi de l'Hospitalet de Llobregat, i això afavorirà una millor gestió del trànsit i una millora del funcionament de la xarxa de Rodalies de Barcelona".

stats