Els homes, vestits; les dones, despullades. Així ven camises American Apparel
Polèmica per la nova campanya de l'empresa de roba, acusada de sexista
BarcelonaSexisme i publicitat són un binomi que acostumen a anar units. Amb tot, la pressió social ha fet que, de forma gradual, la majoria de grans companyies vagin amb una mica de cura pel que fa a les campanyes. El sexisme hi és, però s'expressa sovint de forma subtil. No ha sigut aquest, però, el cas d'American Apparel, una empresa de roba amb botigues arreu del món –a Barcelona en té una al carrer d'Avinyó– que ha generat una enorme polèmica arran de la seva nova campanya.
En les fotografies de la nova campanya de la marca, que promociona una camisa, homes i dones són tractats de forma completament diferent. Mentre que els homes hi apareixen vestits amb pantalons i la camisa amb els botons cordats, les dones la porten oberta, vestint nomes unes calces o, fins i tot, amb el cul a l'aire.
Quan Emelie Erikson, una popular blogaire sueca, va denunciar la campanya, es va desfermar una polèmica que ha portat la companyia a demanar disculpes i assegurar que tot es deu a un malentès. Després que consumidors de diferents països presentessin reclamacions, i que Twitter fos l'aparador del malestar generat, un portaveu d'American Apparel va assegurar, en declaracions al diari conservador britànic 'Daily Mail', que la companyia "és molt sensible a tot allò que fa referència a la sexualitat i les qüestions de gènere". Segons la companyia "alguns blogaires han confós una sèrie de fotografies artístiques que posem a la pàgina web amb el producte final".
Tot i les disculpes, la companyia insisteix que les fotografies responen als seus estàndards i que "mostren la roba i els models d'una forma atractiva i que no és en absolut discriminatòria".