Urbanisme
Societat Barcelona 15/03/2022

Barcelona millora l'espai públic de Sant Andreu amb una inversió de 9 milions d'euros

Es faran quatre actuacions per guanyar espai per als vianants i millorar les connexions i la mobilitat sostenible

Gerard Mira
2 min
Recreació de la nova estació de Sant Andreu

BarcelonaL'Ajuntament de Barcelona vol fer que els vianants guanyin protagonisme al voltant de l'estació de Sant Andreu Comtal. El consistori invertirà 9 milions d'euros en quatre actuacions que començaran aquesta primavera per afavorir la "mobilitat sostenible" i millorar les connexions als barris del districte. L'actuació més destacada començarà a materialitzar-se al maig i servirà per urbanitzar l'entorn de la nova estació de Rodalies, que està previst que s'estreni la segona meitat d'aquest 2022.

La Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat ha votat aquest dimarts una modificació en el Pla General Metropolità (MPGM) que modifica l'entorn del nou edifici per millorar-ne l'accés i integrar-lo al futur parc lineal previst sobre la llosa ferroviària de la Sagrera. El pla, que ha tirat endavant per unanimitat la comissió del govern municipal, integra la nova estació en l'espai davant l'antic edifici. Amb aquesta proposta, se suprimeix la rotonda prevista a la cruïlla del carrer de Sant Adrià i s’elimina la reserva ferroviària inclosa en el planejament actual d'aquest tram.

Segons l'Ajuntament, aquest nou pla permet millorar l'accés dels vianants a la nova estació i fa possible guanyar 3.592 m² d'espais verds en tot l'àmbit, que "generen facilitats per als desplaçaments dels veïns i veïnes del barri", ha explicat la tinent d'alcaldia, Janet Sanz.

Planejament proposat

Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV), responsables de les quatre actuacions, té previst dur a terme la impermeabilització de les lloses de cobertura ferroviària de l'estació i de l'entorn. Aquesta iniciativa suposa una inversió de 4,6 milions d'euros, més de la meitat dels 9 milions que es destinen en total a les quatre actuacions. Amb els treballs també es facilitarà l'accés a l'estació des del carrer de Sant Adrià i de la Maquinista.

Les altres actuacions

A l'abril començaran les obres de la primera fase del sector Colorantes-Renfe, per millorar la connectivitat de la zona. El projecte –que durarà uns dotze mesos– preveu la urbanització d’una superfície de més de 40.000 m². Al maig s'ha de començar a construir també un nou pas adaptat per a vianants que permeti accedir al Triangle Ferroviari des del carrer Josep Soldevila i la creació d'un nou carril bici a l'àmbit de Sant Andreu Sud. Aquesta obra, que es preveu que tingui una durada de vuit mesos, tindrà un cost d'1,1 milions d'euros i unirà els trams de carril bici actuals per unir els barris de Sant Andreu i la Sagrera amb Sant Martí i la trama de l'Eixample.

Terraplà de Colorantes-Renfe
stats