Urbanisme

La cobertura de 350 metres de la ronda de Dalt començarà a la primavera

El projecte costarà quasi 40 milions d'euros i hauria d'estar acabat el maig del 2027

2 min
El tram entre l’avinguda Jordà i l’avinguda Vallcarca que s’ha d’unir amb la segona fase del pla que preveu la cobertura de la ronda de Dalt.

BarcelonaDesprés del compromís signat a finals de setembre per desencallar la cobertura de la ronda de Dalt, aquest dimecres el govern municipal de Jaume Collboni ha anunciat un primer pas per tirar endavant el projecte. En una roda de premsa des de davant del Mercat de la Vall d'Hebron, el regidor responsable del districte d'Horta-Guinardó, Lluís Rabell, ha anunciat que dimarts que ve es portarà a votació a la comissió d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge el projecte executiu perquè les obres de cobertura del tram de la ronda de Dalt entre l'avinguda Vallcarca i l'IES Vall d'Hebron –uns 340 metres– puguin començar la primavera del 2024, entre els mesos d'abril i maig.

Rabell ha explicat que aquest primer pas implica "posar fil a l'agulla" al compromís del govern municipal amb la cobertura de la ronda de Dalt, un projecte que ha reivindicat com a necessari per "recompensar el sacrifici" que han hagut de fer durant més de 30 anys els veïns d'aquesta zona en favor de la mobilitat a la ciutat. Aquests 330 metres de cobertura de la via se sumaran als prop de 200 que ja s'havien fet en el tram entre l'IES vall d'Hebron i el mercat del barri, per la qual cosa el túnel d'aquesta zona de la ronda superarà el mig kilòmetre.

En concret, el projecte que es vol aprovar ara permetrà la construcció del mur central que ha de sustentar la plataforma de cobertura, la mateixa coberta i l'adequació de l'estructura com a túnel, i l'objectiu de l'Ajuntament és que les obres comencin a la primavera i estiguin finalitzades el mes de maig del 2027, coincidint amb el final del mandat. A aquest primer projecte d'obres caldrà afegir-hi encara dos projectes més: un per acabar d'habilitar la plataforma com a túnel i un altre per a la urbanització de la coberta superior. Tot plegat, segons ha explicat Rabell, suposarà una inversió propera als 40 milions d'euros.

Sobre l'impacte que aquestes obres puguin tenir en la circulació d'una de les principals artèries d'entrada i sortida de la capital catalana, el director general de Bimsa, Ricard Font, ha explicat que no serà fins just abans de l'inici de les obres a la primavera que es podrà abordar amb detall aquest aspecte.

Els veïns demanen més participació

Representants dels veïns dels barris afectats per la reforma han volgut prendre la paraula també durant la presentació d'aquestes obres. Un dels que ho han fet ha sigut el president de l'Associació de Veïns de la Teixonera, Lluís Cairell, que ha lamentat el retard en la realització d'aquest projecte i ha demanat tenir una participació més directa en el disseny, ja que els veïns consideren que no se'ls està tenint prou en compte.

stats