Colau engega els tràmits per garantir que la connexió dels tramvies arribi fins a Francesc Macià

Surt a licitació la redacció del projecte de la segona fase d'obres a la Diagonal

2 min
El tramvia per l’avinguda Diagonal, en una imatge d’arxiu.

BarcelonaEl govern de Colau ja té en marxa les obres del projecte que més polèmica ha generat, els últims anys, a Barcelona: l'enllaç dels tramvies per la Diagonal. Des de principis de març que les màquines treballen en el tram que va des de la plaça de les Glòries fins a l'estació de metro de Verdaguer, però l'equip de l'alcaldessa vol garantir que el projecte s'executa sencer i en el mínim de temps possible. I pel mig hi ha, esclar, unes eleccions municipals, el maig del 2023, que poden generar incerteses. El que ha anunciat aquest dissabte l'Ajuntament és que surt a licitació el projecte executiu de la segona fase d'obres, el que hauria de prolongar el tramvia des del passeig de Sant Joan fins a la plaça de Francesc Macià. Un pas que podria quedar en paper mullat si així es decidís, però que busca garantir que l'obra es fa tal com s'havia previst.

La licitació la fan l'Ajuntament i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) per mitjà de l'empresa municipal Bimsa, per un pressupost de 914.497 euros. El projecte haurà d'incloure la part de la xarxa tramviària, que va a càrrec de l'ATM (460.454 euros), i la de reurbanització de la Diagonal (453.942 euros), que és la que recau en el consistori. Es tracta, segons informa l'Ajuntament en un comunicat, del primer tràmit necessari per poder tirar endavant la segona fase del projecte. "Un pas endavant que ha de permetre encadenar les obres de la primera fase amb les de la segona de manera ininterrompuda", detallen.

La previsió és començar a redactar el projecte aquest mateix any, segons la tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, que defensa que la voluntat del seu equip és avançar el més ràpid possible i reitera que calculen que el tramvia retirarà 12.500 cotxes que circulen cada dia per la ciutat.

El calendari municipal preveu adjudicar la redacció del projecte abans que acabi aquest 2022 i tenir-la enllestida en un any per poder començar les obres de la segona fase tan bon punt acabin les de la primera. Ja serà el mandat que ve i amb el govern que resulti de les urnes.

L'objectiu marcat per l'equip de Colau és que el tramvia pugui connectar les Glòries i la plaça de Francesc Macià el 2026. La primera fase està reformant el tram que va des de les Glòries fins al carrer Girona, a l'alçada del metro de Verdaguer: un tram d'1,8 quilòmetres que sumarà tres noves parades (Monumental, Sicília i Verdaguer) i que hauria d'estar enllestit a finals del 2023, per estar operatiu el 2024. Aquesta prolongació ha de permetre anar de les Glòries a Verdaguer en només set minuts.

stats