INFRAESTRUCTURES
Societat 14/09/2012

Les empreses gestores d'una altra autopista radial de Madrid (R-4) demanen el concurs de creditors

Acumulen un deute de 575 milions d'euros. Durant els tres primers mesos de l'any, la intensitat mitjana diària (IMD) de trànsit va caure un 10,6%

Efe / Ara
1 min
Cau la primera concessionària d'autopista radial de Madrid

MadridLes dues empreses que gestionen l'autopista de peatge R-4 –les societats Autopista Madrid Sur Concesionaria Española i Inversiones de Autopistas del Sur– han sol·licitat aquest divendres en els jutjats mercantils de Madrid el concurs voluntari de creditors arran d'un deute de 575 milions d'euros. La decisió s'ha pres per culpa de la caiguda del trànsit de la via de peatge i davant l'elevat cost de les expropiacions.

Segons les últimes dades del ministeri de Foment, en els tres primers mesos de l'any la intensitat mitjana diària (IMD) de la R-4 (una de les radials de Madrid) va caure un 10,6%. Aquesta situació ha conduït la radial a sol·licitar el concurs voluntari de creditors –antiga suspensió de pagaments– setmanes abans que finalitzés el termini amb el qual comptava la concessionària per refinançar el seu deute amb un sindicat bancari en el qual participen 28 entitats financeres.

El traçat de l'autopista de peatge R-4 transita des de la M-50 (Madrid), a l'altura de les localitats de Pinto i Parla, fins a la localitat d'Ocaña (Toledo). Al maig es va produir la caiguda de la primera concessionària d'autopista radial de Madrid. L'empresa concessionària de l'autopista que uneix Madrid i Toledo –la via de peatge AP-41– va sol·licitar davant del jutge un concurs voluntari de creditors. A la mateixa decisió s'ha vist abocada també Accesos de Madrid, la societat concessionària de la R-3 i la R-5, que també es va acollir al preconcurs de creditors.

La possibilitat d'esmenar la situació de les autopistes radials de Madrid amb un possible allargament de concessions en vies de pagament d'altres territoris de l'Estat –les que són rendibles, situades a l'arc mediterrani– va ser un dels gèrmens de la campanya #novullpagar als peatges catalans.

stats