El gendre dels Tous indemnitza amb 300.000 euros la família del lladre mort
L'acusació particular s'aparta del procediment penal, però la fiscalia el continua acusant. El Constitucional ha de decidir si es repeteix el judici
BarcelonaEl gendre dels joiers Tous Lluís Corominas, absolt per un jurat popular el 2012 de l'homicidi d'un suposat lladre, ha pagat una indemnització de prop de 300.000 euros a la família de la víctima i ha aconseguit apartar-la del procés, pendent de recurs en el Tribunal Constitucional (TC).
Segons han informat fonts judicials, la suma pagada per Corominas a la família del presumpte lladre al qual va matar d'un tret a prop del xalet familiar al desembre de 2006, s'aproxima a la quantitat que l'Audiència de Barcelona el va condemnar a abonar en concepte de responsabilitat civil quan va ser absolt.
Corominas va ser jutjat el 2012 per un tribunal popular, que el va absoldre del delicte d'homicidi que l'acusava la Fiscalia, en entendre que va actuar en legítima defensa, presa d'una por insuperable que li va fer interpretar erròniament un gest de la víctima com si estigués tirant mà d'un revòlver.
Malgrat l'absolució del delicte d'homicidi, l'Audiència de Barcelona va imposar a Lluís Corominas el pagament d'una indemnització de 310.000 euros –quantitat que incloïa els 150.000 euros que el processat va lliurar a la família del lladre als tres dies de la seva mort–, en entendre que malgrat que havia quedat exculpat de responsabilitat penal, la responsabilitat civil no quedava extingida.
La defensa de Corominas es va oposar al pagament d'aquesta indemnització i, igual que van fer la Fiscalia i l'acusació particular exercida per la família del presumpte lladre mort per altres motius, va presentar recurs davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) impugnant la responsabilitat civil fixada.
El TSJC va anul·lar posteriorment el judici en considerar "arbitrari" el veredicte del jurat que va absoldre Corominas de l'homicidi, estimant les tesis de l'acusació particular, en una decisió que després va ratificar el Tribunal Suprem (TS).
Posteriorment, el Constitucional va suspendre cautelarment la repetició del judici al gendre dels joiers Tous, dies abans que tornés a seure a la banc davant un altre jurat popular, en espera de resoldre el recurs que va presentar la defensa.
Amb el pagament de la indemnització a la família del suposat lladre mort, el ciutadà albanokosovar Sinani Gazmend, el gendre dels Tous ha aconseguit que l'acusació particular s'aparti del procediment penal i sigui la Fiscalia la que hagi d'actuar en solitari contra Corominas.