Mobilitat
Societat Mobilitat 31/08/2022

Més obres al metro: la L4 es renovarà l'estiu que ve

TMB espera haver eliminat el 45% de les vibracions amb les obres que s'han fet a la L5

Joan Cebrián
2 min
Laia Bonet

BarcelonaLes obres de la L5 del metro ja s'han acabat, però el pla de renovació continua: l'estiu que ve serà el torn de la L4, la línia groga, on hi ha sectors que tenen més de 60 anys. L'Ajuntament de Barcelona no ha revelat encara quines estacions quedaran afectades, però la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i regidora de Mobilitat, Laia Bonet, ha avançat que serà "en el tram que ressegueix la Via Laietana per sota", és a dir, des de Verdaguer fins a la Barceloneta, aproximadament. El consistori encara no té un calendari previst: "Requereix ajustar-lo fins al darrer moment, però sempre triarem les dates en què la incidència sigui més baixa tenint en compte la durada necessària per abordar l'obra".

Les obres seran les mateixes que les fetes els últims dos mesos a la L5 entre les estacions de la Sagrera i Horta, que ja s'han acabat. Per tant, les intervencions no seran per retirar-ne l'amiant, com va passar a la L3 entre les estacions de Liceu i Paral·lel, sinó per canviar-hi el balast (les pedres petites que hi ha entre els raïls) per unes plaques de formigó amb l'objectiu d'augmentar la fiabilitat de la línia, reduir el nombre d'incidències, tenir un manteniment més eficaç, drenar millor l'aigua i solucionar problemes de vibracions. De fet, l'Ajuntament espera que amb aquestes actuacions a la L5 s'eliminin el 45% de les vibracions, però admet que haurà d'estar atent les pròximes setmanes per valorar definitivament fins a quin grau s'han suprimit.

"És una gran notícia haver pogut fer les obres en els terminis previstos sense cap mena d'incidència", ha celebrat Bonet. Aquest agost s'han demolit tres quilòmetres de la via doble que es va posar en servei entre 1959 i 1967 i s'han instal·lat 12.000 metres lineals de carril d'acer, 2.300 soldadures elèctriques i 300 aluminotèrmiques, a més de 20.000 fixacions antivibratòries. En total, s'han invertit uns 15 milions d'euros per reformar la línia que concentra més d'una quarta part del total de passatgers del metro.

El metro recupera el volum prepandèmic

El metro ha recuperat el volum d'usuaris d'abans de la pandèmia, mentre que en altres transports públics, com el bus, encara no. La regidora de Mobilitat espera un augment d'usuaris en les pròximes setmanes per la reducció del preu dels títols de transport recurrents, que en el cas de TMB s'aplicarà l'1 de setembre. "És una aposta molt important que ha fet el govern espanyol i des d'aquí l'hem volgut acompanyar incrementant del 30% al 50% la bonificació dels títols recurrents dins el transport metropolità", ha explicat la regidora de Mobilitat. TMB espera que no hi hagi un col·lapse per comprar les targetes per la possibilitat d'adquirir-les telemàticament i el marge de quatre dies abans de l'inici del curs escolar.

stats