Més talls a Rodalies: les obres a la R4 deixen només un tren per hora i sentit
De moment el servei funciona sense incidències, segons el pla alternatiu previst per les obres
BarcelonaMés canvis a Rodalies. Aquest dilluns comença un tall a la R4 entre Vilafranca i Martorell que s'allargarà fins al setembre i que deixa només un tren per hora i sentit. Segons ha informat Renfe a primera hora del matí, el servei ha començat sense incidències, segons el pla alternatiu per carretera ja previst per aquesta situació.
Així, a partir d'aquest dilluns 30 de juny, els trens amb origen o destinació Vilafranca comencen/finalitzen a Martorell. Els que tenen origen o destinació Sant Vicenç, en canvi, mantenen el seu horari. En el tram sense servei, l'operadora espanyola ha organitzat un servei d'autobusos que estarà en funcionament tot el període d'obres.
Es tracta de busos llançadora, és a dir, sense parades, entre Vilafranca del Penedès i Martorell Central. El temps de cada trajecte es calcula que serà d'entre 30 i 45 minuts. En hores punta, a més, també hi haurà busos de reforç amb parades a Gelida, Sant Sadurní d’Anoia, Lavern-Subirats i la Granada. Al setembre s'incrementarà la freqüència de busos per adaptar-lo a l'inici de curs (i l'augment de la demanda que això suposa).
Un cop finalitzada aquesta fase d’obres, els treballs continuaran fins al gener del 2026. No es preveu cap aturada total del servei, però sí que hi haurà nous ajustaments de la freqüència en franges horàries i en caps de setmana, com ja ha passat en fases anteriors.