Mobilitat

Tres mesos de talls a Rodalies per les obres de La Sagrera a partir del 17 de setembre

Els treballs han de servir per posar en marxa a finals d'any el traçat soterrat definitiu de la línia Barcelona-Granollers-Girona i la nova estació de Sant Andreu

ARA
2 min
Una imatge del tram en obres cedida pel ministeri de Transports i Adif

BarcelonaEls trens de la línia R1 de Rodalies, que enllaça Barcelona amb el Maresme, són els únics que de moment passen per l'esquelet del que serà la nova estació soterrada de La Sagrera. Però a partir de finals d'any també ho faran els de la R2 (Barcelona-Granollers-Girona) i es posarà en marxa la nova estació de Rodalies de Sant Andreu. Perquè els combois canviïn el recorregut caldran dos mesos d'obres per electrificar i acabar d'enllestir els 4,3 km de vies noves, la meitat dels quals aniran soterrats. I això alterarà la mobilitat de les línies de Rodalies a l'interior de la ciutat de Barcelona durant 12 setmanes.

A partir del 17 de setembre i fins al 10 de desembre hi haurà tres períodes de talls: entre el 19 de setembre i el 2 de desembre els trens no circularan entre les estacions de Passeig de Gràcia i Sant Andreu Comtal, que es convertirà en l'estació d'origen i destí de les línies R2 Nord i R11. Després, entre el 3 i el 10 de desembre aquestes dues línies començaran i acabaran el servei a Montcada i Reixac, mentre que els trens a l'aeroport de Barcelona tindran la parada d'origen i final a l'Estació de França. Finalment, entre el 17 i el 19 de setembre i els caps de setmana del 29-30 d'octubre i 12-13 de novembre la línia R1 començarà i acabarà el seu recorregut a l'estació de Badalona, des d'on es recomanarà als passatgers que agafin el metro a l'estació de Badalona - Pompeu Fabra de la línia 2 per arribar fins al centre de Barcelona.

Serveis complementaris d'autobús

Per minimitzar l'impacte de les obres, el ministeri de Transports i Adif han preparat un pla alternatiu de transport per als usuaris de la R2 Nord i la R11, amb diferents serveis complementaris d'autobús des de Granollers Centre i des de Montcada i Reixac. Renfe reforçarà el personal d'informació i atenció al client amb 68 informadors més, que guiaran i orientaran els clients a les principals estacions afectades.

Un cop acabats els treballs, el nou traçat del tren començarà al Nus de la Trinitat. Després d'un tram a l'aire lliure, els trens entraran al túnel de Sant Andreu i faran parada a la nova estació de Rodalies de Sant Andreu per continuar fins a l'estació de La Sagrera, on encara no s'aturaran perquè no estarà acabada fins d'aquí uns anys. Després seguiran, també soterrats fins al Clot.

stats