Publicitat
Publicitat

El 63% dels morts de trànsit a Barcelona són motoristes

S'ha reduït el nombre d'accidents mortals respecte el 2014 (de 31 a 27), però han augmentat els de motocicletes i ciclomotors (de 13 a 17)

Barcelona té un problema amb les motos. En el 63% dels accidents mortals que hi ha hagut a la ciutat durant el 2015 ha mort un motorista. De fet, tot i que  el nombre de víctimes s'ha reduït respecte l'any passat (de 31 a 27), els de motos ha augmentat (de 13 a 17).

El percentatge, però, augmenta encara més quan es tracta dels lesionats greus. Dels 199 lesionats de gravetat durant el 2015 –52 menys que l'any passat–, el 82,6% eren conductors de vehicles de dues rodes. De fet, la probabilitat de patir un accident mortal a Barcelona conduint un vehicle de dues rodes a motor és 12,5 vegades més alta que conduint un turisme, i la de patir ferides greus és 20 vegades més alta.

Tan preocupant com les motos són els ciclistes. Tot i que aquest 2015 no ha mort cap ciclista, sí que s'han duplicat el nombre de ferits greus en accidents de trànsit de conductors de bicicleta: de 6 a 12.

Pel que fa al nombre general de d'accidents –lleus, greus o mortals–, el 2015 n'hi ha hagut més que el 2014 (de 16.935 fins a 17.535), i d'aquests un terç hi ha hagut motoristes implicats: 5.762. De tots els accidents amb motoristes implicats, la meitat eren conductors que no tenen el carnet de moto. És a dir, que tenen el carnet de conduir cotxes (B) amb més de tres anys d'experiència, cosa que els permet conduir una moto de fins a 125 cc –la majoria de les que circulen per Barcelona– sense cap formació específica.

L'anterior govern municipal ja  va demanar a la DGT que revisés aquest reglament per l'augment dels accidents de moto, i tot i que la directora de la direcció general de trànsit, María Seguí, va dir que ho estudiaria, a dia d'avui no hi ha hagut cap novetat.

Visibilitzant l'assetjament sexual

Més continguts de