Ofensiva contra l’ampliació de la marina del Port d’Aro, que duplicarà la superfície actual

SOS Costa Brava presenta al·legacions i demana a la Generalitat que no permeti urbanitzar més el litoral

2 min
Imatge de la protesta que van organitzar el passat 7 d'agost diferents entitats contra l'ampliació de la marina del Port d'Aro

Girona"No té ni cap ni peus" i "és incompatible" amb les recomanacions del Centre Assessor de Desenvolupament Sostenible (CADS) –un òrgan consultiu de la Generalitat–. Són les crítiques de la plataforma SOS Costa Brava, que ha decidit presentar al·legacions en contra de l’ampliació de la marina del Port d’Aro, a Platja d’Aro. El projecte –que s’ha aprovat inicialment i està en exposició pública– preveu una marina navegable per a unes 200 barques i va associat a un pla parcial urbanístic, pendent de desenvolupament, amb 339 habitatges. L’entitat ecologista lamenta que, si tira endavant, suposarà doblar la superfície de la marina actual i ocupar la pineda "més gran en zona urbana" del litoral gironí. Per això han demanat a la Generalitat que no l'aprovi i han avisat que si tira endavant la portaran als tribunals. 

SOS Costa Brava considera que amb l’emergència climàtica i les previsions que augmentin els fenòmens meteorològics extrems és un "despropòsit continuar urbanitzant el litoral", a més de ser "incompatible" amb un informe del CADS. "No és admissible que, mentre l’òrgan consultor de la Generalitat recomana no ampliar cap port, la direcció de Ports aprovi inicialment l’ampliació de Port d’Aro", critica l’advocat de la plataforma, Eduard de Ribot.  

El projecte discorre paral·lel a la desembocadura del Ridaura. A la riba nord actualment hi ha blocs d’edificis, i a la riba sud hi ha "espais lliures oberts que, en una situació d’inundació, podrien exercir d'esmorteïdor natural de l’accés d’aigua", segons el president de SOS Costa Brava, Sergi Nuss. El geòleg Jordi Ferrer afegeix que l’ampliació afectaria la inundabilitat de la part que ja hi ha edificada. "No té ni cap ni peus, no sé ni com se’ls acudeix acabar de construir en zones que poden ser inundables si volen evitar la inundació en les zones urbanes. No hauria ni de plantejar-se", recalca. 

De Ribot confia que les al·legacions que han presentat "donaran peu a una declaració d’impacte ambiental desfavorable", però afegeix que si la conselleria de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori dona llum verda al projecte aniran als tribunals. A més, l’entitat reclama que es renaturalitzi la zona del Ridaura que està edificada.

La direcció general de Transports i Mobilitat va aprovar tècnicament el projecte constructiu el 3 de juny i al setembre el va posar a exposició pública. Aquest estiu diverses entitats, entre les quals SOS Costa Brava, van organitzar protestes contra l’ampliació de la marina, com la cadena humana d’unes 200 persones que van fer a tocar de la desembocadura del Ridaura el 7 d’agost. 

stats