Publicitat
Publicitat

La Generalitat acusa de "sabotatge" el govern espanyol per les cues al Prat

El Govern convoca Enric Millo perquè doni explicacions sobre la "deixadesa" per resoldre el col·lapse al control de passaports

La Generalitat eleva el to de les crítiques contra el govern espanyol pel col·lapse de les darreres setmanes al control de passaports de l'aeroport del Prat. La portaveu del Govern, Neus Munté, ha acusat l'Estat de "sabotatge i boicot premeditat" a l'aeroport, que porta setmanes sotmetent els viatgers a llargues cues de fins a tres hores per passar aquest tràmit.

El Govern ha convocat a una reunió el delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, i la directora del Prat, Sonia Corrochano, així com representants de l'Ajuntament i la Cambra de Comerç per valorar la situació de "deixadesa" i "incompetència". "No és un incident puntual, i 15 dies després no s'ha pres cap de les mesures necessàries", ha insistit la consellera de Presidència.

L'executiu ha instat Millo a demanar perdó en nom del govern espanyol, i si no es veu capaç de resoldre-ho, que entregui les claus a la Generalitat per poder-ho gestionar millor. Munté ha lamentat que la gran feina feta per "prestigiar" l'aeroport del Prat es posi en risc per la "incompetència" del ministeri i amb el "silenci còmplice" de l'Ajuntament.

FACUA estudia presentar una denúncia d'ofici

El portaveu de FACUA Catalunya, Gerard Hernández, ha aconsellat els usuaris afectats pel col·lapse del control de passaports de l'aeroport de Barcelona-El Prat que denunciïn el seu cas, especialment si hi ha hagut perjudici econòmic. L'associació de consumidors està estudiant la possibilitat de fer una denúncia d'ofici per determinar l'abast de les responsabilitats de l'administració en el col·lapse del servei.

En declaracions aquest dimarts a l'ACN, Hernández ha reclamat que "cal que l'administració posi fil a l'agulla i esclareixi qui és l'òrgan responsable del col·lapse dels serveis de control de passaports". El portaveu de FACUA opina que "cal que l'administració faci la previsió adequada del nombre de passatgers que caldrà gestionar al control de passaports i que posi els recursos humans necessaris, que actualment són evidentment insuficients per atendre la demanda".

Gerard Hernández ha denunciat que el ministeri de Foment (a través d'AENA) i el ministeri de l'Interior (a través de la Policia espanyola) "es donen la culpa els uns als altres mentre el consumidor està al mig. Més enllà de barallar-se entre sí, les administracions han de resoldre el problema que han creat".

Visibilitzant l'assetjament sexual

Més continguts de