Societat 08/09/2016

El RACC proposa reordenar l’accés a la plaça d'Espanya durant el piromusical de la Mercè per evitar aglomeracions

Augmentar l’oferta del metro, abaratir-ne els preus i permetre l’accés a la plaça de taxis i autobusos són les solucions proposades per la companyia

Mariona Folguera
2 min
Un moment del Piromusical de la Mercè 2013 / CRISTINA CALDERER

BarcelonaEls accessos a la plaça d'Espanya necessiten, segons el RACC, una reordenació durant el piromusical per evitar les aglomeracions que es van viure el 2015. Aquesta és la conclusió a què ha arribat el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) en l’auditoria que ha publicat sobre com fer front a esdeveniments "de màxima afluència" com el piromusical -que es calcula que té uns 100.000 assistents-. La companyia creu que, per tal d’evitar una situació com la de l’any passat, s’ha de permetre l’accés de taxis i autobusos a la plaça, així com abaratir els preus dels bitllets de metro i augmentar la freqüència de pas, demandes que afirmen haver recollit per part dels usuaris d’aquest transport.

L’any passat, de manera inesperada, es va haver de barrar l’accés de vehicles a la plaça durant tres hores. Per aquest motiu, i amb la intenció que els vianants puguin evacuar l’espai en el mínim temps possible, el RACC aposta perquè "es permeti el pas d’autobusos i taxis a les zones on es restringeix la circulació de vehicles" i per senyalitzar les parades de taxi alternatives.

Pel que fa al metro, servei que l’any passat va reforçar de manera insuficient la freqüència dels combois, es "recomana augmentar l’oferta de metro i optimitzar la gestió de les cues exteriors". L’empresa opina que la manera de resoldre aquestes aglomeracions exteriors passaria per usar unes boques només perquè els usuaris entressin i unes altres perquè sortissin.

La senyalització i la informació relativa a la mobilitat també és quelcom que creuen que cal millorar. El RACC denuncia que les freqüències de pas no van augmentar, sinó que es van mantenir iguals i fins i tot, "inferiors, com en el cas de la línia 3 de metro". Per contra, els busos, segons la companyia, no anaven "completament plens" i no es va informar els usuaris de quines parades alternatives tenien a la seva disposició, ja que les de la plaça no estaven operatives.

Els ciutadans que es van desplaçar fins a la zona en cotxes particulars demanen, tal com recull l’entitat en el seu informe, "informació relativa a alternatives d’accés" perquè no van poder accedir a la zona amb normalitat.

Aquesta és la segona auditoria que el RACC fa pública per avaluar l’impacte sobre la mobilitat d’alguns grans esdeveniments que tenen lloc a Barcelona. L’anterior, que va aparèixer fa uns mesos, analitzava l’impacte del festival musical Primavera Sound.

stats