Les vendes de la T-Usual dupliquen les dels antics títols mensuals

La demanda de T-Jove, ara més barata, també es triplica, segons les dades de TMB dels dos primers dies de l'any

Amb dos dies n'hi ha hagut prou perquè els nous títols de transport públic del 2020 hagin capgirat les vendes fins ara més habituals entre els usuaris. L'estratègia de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) d'abaratir els títols que premien la fidelitat al transport públic ha fet que la venda de T-Usual s'hagi duplicat respecte als títols mensuals antics. La T-Usual dura 30 dies, permet fer un nombre il·limitat de viatges i és personal –és a dir, cal posar el DNI o un altre número d'identificació a l'hora de comprar-la. El cost per a una zona són 40 euros, un 25% més barat que l'anterior targeta mensual de transport.

En els dos primers dies en vigor, les vendes de T-Usual s'han disparat un 120% si es comparen amb abonaments equiparables del 2019 com la T-Mes, la T-50/30 i la T-Trimestre. Les dades surten de la informació aportada per les distribuïdores automàtiques de les 158 estacions de la xarxa de metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

A més, la venda de la T-Jove, que també ha baixat de preu, s'ha disparat. En el mateix període se n'han venut tres vegades més que en les mateixes dates del 2019. En canvi, les targetes per a usuaris menys freqüents han estat menys sol·licitades que fa un any. La T-Casual ha reculat un 22% respecte a les vendes que registrava el fins ara títol estrella de transport: la T-10. En aquest cas, hi ha una diferència de preu desfavorable perquè s'ha passat dels 10,20 euros de la T-10 als 11,35 euros de la nova T-Casual, que a més ha deixat de ser multipersonal i només pot utilitzar-la un sol viatger.

L'ATM rectifica i crea una nova targeta multipersonal, la T-Familiar, per pal·liar la desaparició de la T-10

De fet, que la nova T-Casual perdés la característica de la multipersonalitat –abans la T-10 la podien validar diversos usuaris que viatgessin junts– va ser el principal blanc de les crítiques a l'ATM davant els canvis tarifaris del 2020. Per això, pocs dies després de presentar-los va rectificar creant un nou abonament, la T-Familiar, que és multipersonal i costa 10 euros (cost similar a l'antiga T-10) amb la diferència que té només vuit viatges inclosos i que caduca al cap d'un mes de la primera validació.

Globalment, en els dos primers dies del 2020 les vendes de títols integrats al transport públic han crescut un 6%, segons TMB. D'altra banda, la nit del 31 de desembre la xarxa de metro de TMB va assolir un nou màxim de passatge en l'horari nocturn de Cap d'Any. Entre les 22 hores i les 6 del matí es van registrar 255.000 validacions, un 8% més que la mateixa nit de l'any anterior.