La ressaca del Black Friday es diu Cyber Monday

La jornada de rebaixes en els productes que es venen per internet s'aplica des del 2005

Ara
2 min
El Kindle Fire, la tauleta electrònica d'Amazon / AFP

BarcelonaL'empatx del Black Friday continua aquest dilluns amb el Cyber Monday. Ambdues tradicions nord-americanes consisteixen en una celebració del consumisme en forma de compres massives. Els clients trobaran avui, igual que divendres, tota mena de productes rebaixats de preu, amb la diferència que avui només els podran comprar per Internet.

Si bé l'origen del Black Friday es remunta als anys seixanta, el Cyber Monday només se celebra des de 2005, però ja és tota una tradició. Segons un informe de l'OBS Business School, l'any passat va facturar a Espanya prop de 2,9 bilions de dòlars. En els propers quatre anys, pronostica el document, l'Estat es convertirà en el país amb un creixement més elevat de consumidors que compren online. Així, el 2019, 21 milions de ciutadans seran compradors 'online'. El 2015, el Cyber Monday ja va superar el Black Friday en vendes en un 80%.

Amazon, el rei del cap de setmana

La plataforma de venda per internet Amazon ha tancat la campanya del Black Friday amb una xifra de facturació històrica. Divendres va vendre més de 940.000 productes en 24 hores, una mitjana de més de deu articles per segon, segons fonts de l'empresa. Els consumidors van comprar sobretot articles electrònics, electrodomèstics i videojocs. Aquest dilluns, la pàgina activa 850 noves ofertes en tota mena de productes.

L'èxit de la companyia, però, no és casual. Amazon ha dissenyat una estratègia centrada totalment en el client perllongant les ofertes durant 12 dies consecutius i portant a terme un programa de fidelització amb accés a les ofertes 30 minuts abans per als usuaris registrats que per al públic en general, i entregues en només dues hores en alguns llocs.

stats