Comarques Gironines 21/10/2014

Assistència a viatgers de negocis per afavorir l'èxit empresarial

Barcelona's Butler Service, empresa pionera a Girona, s'orienta especialment a les pimes i té molta cura en el tractament de les diferències culturals

Ara
2 min
Domènec Espadalé,  Anna Vives, Laura Pujol i Lídia Espunya, durant la roda de premsa d'aquest matí a Girona

GironaA un possible inversor americà li incomodarà un llarg silenci en un trajecte d'ascensor. Un potencial soci originari de la Xina entomarà malament una estada de negocis que ha començat amb una pernoctació en l'habitació número quatre d'un hotel. Els clients japonesos als quals tant interessa impressionar es sentiran ofesos si els oferim les targetes de visita amb una sola mà, tot i que la situació encara es podria reconduir amb una visita a un karaoke. I si algú està fent negocis amb russos, més val que no digui que no a aquest glop de vodka.

Diferències culturals

Com aconseguir que tots ells estiguin el màxim de receptius durant una visita de negocis a una empresa? La resposta la té Barcelona's Butler Service (BsBS), el primer servei a Girona de consultoria de protocol, organització d'estades de negocis i d'actes d'empresa que posa una especial cura en el tractament de la diferència cultural. BsBS, que s'ha presentat aquest matí en una roda de premsa als Jardins de la Mercè, entén el temps d'oci en el context dels negocis com un fet estratègic en l'èxit empresarial, i treballa en funció d'encaminar els visitants cap a un bon acord tot dispensant un tracte exquisit i satisfent les exigències i les necessitats dels convidats i, si s'escau, de les seves famílies o acompanyants.

Orientades a les pimes

"Ens orientem especialment a la petita i mitjana empresa, que són les que estan fent un major esforç d'internacionalització", expliquen les cofundadores del negoci: les garrotxines Lídia Espunya (27 anys) i Laura Pujol (25 anys), i la igualadina Anna Vives ( 21 anys). Aquests negocis sovint no disposen de personal que pugui dispensar un bon servei d'atenció al convidat, i la solució habitual acostuma a passar per "delegar en un treballador qualsevol l'acompanyament i la distracció d'aquests visitants", una situació, destaquen, que pot comportar conflictes per ignorància cultural o per manca d'habilitats socials.

Protocol i relacions públiques

Amb l'establiment de la delegació gironina de BsBS, les empreses tenen ara a la seva disposició especialistes en comunicació, protocol i relacions públiques amb amplis coneixements del món dels negocis i domini d'idiomes com ara l'alemany, l'anglès, el francès i el xinès. BsBS s'encarregarà d'organitzar des de la logística bàsica d'una visita de negocis, com podria ser el transport, fins a acompanyaments personalitzats sensibles a les diferències culturals del visitant; des de l'organització de visites culturals a la possibilitat de llogar un Ferrari al Circuit Nacional de Catalunya per relaxar-se després d'una negociació tensa.

L'aval de Domènec Espadalé

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, ha subratllat en la roda de premsa d'aquest matí l'interès de l'activitat: "Aquestes tres noies estan preparadíssimes per dur-la a terme. Moltes vegades els assistents a actes o viatgers de negocis no tenen ningú que se'n ocupi", ha comentat. I també ha incidit en la necessitat de propiciar una "atenció perfecta" als visitants de negocis com a una manera més de gestionar aquestes activitats. A més, Espadalé ha recalcat que el 61,5% dels nous emprenedors gironins que durant el 2013 han fundat una nova empresa són dones. També ha destacat la importància que gent jove, com és el cas de l'equip de Barcelona's Butler Service, estigui ben predisposada a la creació de noves empreses. La Cambra de Comerç ha atès durant el 2013 un total de 126 consultes referents a l'emprenedoria. Durant el 2014 se n'han fet 96. D'aquí han sortit 21 noves empreses gironines.

stats