FÓRMULA 1
Esports 24/05/2015

Un error d'estratègia de Hamilton a Mònaco regala el triomf a Nico Rosberg

El britànic ha fet un canvi de pneumàtics amb el 'safety car' en pista i ha caigut del liderat al tercer lloc. La segona posició ha estat per a Sebastian Vettel

M.m.
2 min
Nico Rosberg, guanyador del GP de Mònaco / PAUL GILHAM / GETTY

BarcelonaUn error d'estratègia de Mercedes ha provocat que Nico Rosberg hagi guanyat la cursa de Fórmula 1 del GP de Mònaco. El pilot alemany ha creuat primer la bandera de quadres en una prova que ha dominat Hamilton des del principi, però que s'ha decantat a favor del seu company d'equip al tram final, amb l'entrada del cotxe de seguretat i una inoportuna entrada a box. Rosberg ha estat primer, seguit del Ferrari de Vettel, i Hamilton ha completat el podi.

Fins aleshores havia estat una cursa més o menys rutinària. I sobretot tranquil·la, tractant-se de Mònaco. El 'safety car' encara no havia fet acte de presència i els pilots anaven girant al circuit urbà amb precisió i ordre, sense avançaments, conservant la posició i esperant-se als canvis de pneumàtics per mirar de capgirar la classificació.

A Mònaco, un traçat on els avançaments són molt difícils, els pilots saben que han de fer una bona sortida i mirar de guanyar posicions al caos inicial. Però sempre sense tocar ningú ni malmetre cap part del cotxe. Després, és molt complicat. No hi ha espai material i les frenades i les accelerades són tan violentes que no deixen temps a agafar el rebuf.

Els primers compassos han estat tranquils. Tan sols han hagut d'abandonar dos pilots en aquest ram inicial. Pastor Maldonado, amb problemes als frens, i Fernando Alonso, amb un problema mecànic.

Hamilton, que sortia des de la 'pole', conservava el liderat i Nico Rosberg es mantenia segon. El britànic era un líder ferm i tot apuntava a un doblet de Mercedes, seguit de Vettel, l'únic que pot acostar-s'hi ni que sigui mínimament. Les úniques diferències a la cursa les marcaven els pneumàtics. Alguns optaven pel compost més tou i després el dur. O al revés. I així s'ha arribat al tram final, fins que faltaven una vintena de voltes.

Verstappen ha calçat els pneumàtics més tous i ha fet un esprint per recuperar posicions. El seu company d'equip l'ha deixat passar i després ha intentat passar Grosjean. Però ho ha fet al final de la recta de sortida, en un avançament impossible: ha tocat el pneumàtic del seu rival, ha destrossat la suspensió i s'ha estimbat contra els murs de protecció. L'accident, aparatós (i del qual ha sortit il·lès), ha provocat l'entrada del cotxe de seguretat. I aquí ha començat el ball de bastons.

Incomprensiblement, Mercedes ha fet entrar Hamilton a box per fer un canvi de pneumàtics, quan no era necessari, i el britànic ha perdut el liderat de la prova en benefici del seu company Rosberg i de Vettel. Quan Hamilton ha tornat a pista, s'ha vist en tercer lloc. I quan el 'safety' ha marxat i s'ha reprès la cursa –quedaven unes 10 voltes–, no ha pogut recuperar posicions.

Rosberg s'ha escapat i Vettel n'ha tingut prou defensant la posició per pujar al segon graó del podi. Mentre que Hamilton, amb un mal humor visible, ha creuat la meta tercer i ha vist com el seu company –que guanya la segona cursa consecutiva, després de Montmeló– tornava a retallar distàncies al Mundial.

stats