Internacional 29/06/2016

Una de les caixes negres de l'avió d'Egyptair confirma que hi havia fum a bord

Els investigadors han extret amb èxit totes les dades del dispositiu que conté els paràmetres de vol de l'aparell que es va estavellar al Mediterrani

Marc Toro
2 min
Imatges d'una de les caixes negres de l'avió d'Egyptair

BarcelonaPrimeres certeses per resoldre el misteri del vol MS804 d'EgyptairEgyptair, que es va estavellar a finals de maig quan cobria la ruta entre París i El Caire. La informació d'una de les caixes negres de l'aparell confirma que hi havia fum a bord abans que l'avió caigués al Mediterrani, segons han revelat aquest dimecres els investigadors egipcis. Tot i la rellevància l'anunci, és tan sols una constatació del que ja havia avançat dies després de la tragèdia l’Agència d’Investigació per a la Seguretat de l’Aviació francesa (BEA), la qual va assegurar que l’alarma per fum va saltar tres minuts abans que l'MS804 desaparegués dels radar.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

S'espera que noves informacions sobre el sinistre es vagin fent públiques en els pròxims dies (o hores), ja que que va ser aquest dimarts quan es va començar a descodificar, estudiar i validar la informació que conté la caixa negra amb els paràmetres del vol -l'altra, que recull els sons a la cabina, està sent reparada a París-, peça clau per esbrinar què va passar amb l'avió i les 66 persones que hi viatjaven a bord. Els experts que treballen en la investigació han informat aquest dimecres que s'havien pogut extreure amb èxit les dades d'aquest dispositiu d'enregistrament.

El govern egipci també han informat que algunes de les restes de l'avió recuperades al mar -la majoria, a uns 290 quilòmetres al nord de la ciutat egípcia d'Alexandria- presenten danys produïts per altes temperatures i marques de sutge, fet que podria sumar arguments a la hipòtesi d'un incendi a bord. Més enllà de que hi havia fum a bord, de l'MS804 només se'n sap que va fer dos girs bruscos, que va caure 6.700 metres i que una radiobalisa d’emergència de l'avió va emetre un senyal d’auxili poc després de desaparèixer dels radars.

stats