Mèdia 07/10/2012

L'Ara.cat ja frega el milió i mig d'usuaris

El setembre va comportar un nou rècord d'audiència per a la versió digital d'aquest diari. Segons dades de l'OJD, pendents de certificar, el mes es va saldar amb 1.471.671 navegadors únics.

Ara
3 min
Dades d'audiència de l'Ara.cat, setembre de 2012

BARCELONAL'Ara.cat ha tornat a elevar el sostre de lectors per a un mitjà escrit en català. L'edició digital d'aquest diari torna a batre el seu propi rècord i, al setembre, va aconseguir 1.471.671 navegadors únics, segons dades pendents de certificar per l'OJD interactiva. Es tracta d'una xifra inèdita en el panorama de la premsa digital en català i dobla sobradament els resultats aconseguits pel segon classificat.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Només cinc diaris en català superen el mig milió de navegadors únics mensuals. A banda de l'Ara.cat, són Vilaweb (amb 687.066 navegadors al setembre), El Punt Avui (644.119), el 324.cat (633.593) i Nació Digital (538.782).

El diari és també líder en nombre de visites (5.558.176), pàgines vistes (20,5 milions) i temps mitjà d'estada (13 minuts i un segon). Aquest últim indicador és molt cobejat, ja que assenyala la profunditat amb què un lector navega per un determinat mitjà. Temps d'estada baixos indiquen consums compulsius però efímers, mentre que valors alts, apreciats pels anunciants, són símptoma d'una adhesió més intensa amb el mitjà i d'una vinculació més forta.

El creixement en tots aquests indicadors ha estat espectacular respecte al mes (atípic) d'agost. El nombre de navegadors únics ha crescut en un 56,4%, mentre que les visites han pujat un 62,8%, les pàgines vistes un 35,8% i el temps d'estada un 0,4%.

Una història de rècords

L'Ara.cat va debutar a finals de novembre del 2010 i amb la seva primera dada d'audiència, un mes més tard, ja es va situar com a líder de la premsa digital en català, una posició que ha mantingut 22 mesos ininterrompudament. En aquella ocasió va fer 527.269 usuaris únics, un registre que mai s'havia assolit abans. L'ARA també va ser el primer -i únic- diari online en català a l'hora de superar la barrera psicològica del milió de seguidors mensuals, el novembre del 2011.

La web està, a més, a punt de superar els 100.000 usuaris registrats, dels quals 11.712 tenen una subscripció activa que els permet llegir tots els continguts de l'ARA Premium. Prop de 2.500 usuaris es baixen diàriament la versió completa del diari per a iPad i uns 1.500 se'l descarreguen en PDF des del quiosc digital de l'ARA.

Arrelat a les xarxes

Un dels èxits de l'edició digital de l'ARA és la implantació que té en les xarxes socials. Amb més de 63.000 amics al Facebook, és el diari en català líder en aquesta xarxa social. A banda del perfil principal, el diari també té pàgines pròpies de Time Out (16.345 seguidors), Criatures (6.615) i Ara Meteo (2.481), entre d'altres.

El diari ha estat un èxit també a Twitter, on ha aconseguit més de 86.500 seguidors i, altre cop, una posició de lideratge indiscutida entre la premsa en català. La Vanguardia en català té 31.985 seguidors i El Periódico en català, 12.654. El Punt Avui en té 27.863.

Com en el cas de Facebook, a Twitter hi ha també múltiples comptes, per a cadascuna de les seccions: són 25 perfils que sumen, aproximadament, 200.000 seguidors. Totes dues xarxes s'han convertit en una font important de visites per a l'Ara.cat.

Mòbils i tauletes, imparables

Aquest estiu també s'ha viscut un increment molt significatiu dels usuaris únics que es connecten a les aplicacions d'iPhone i Android. Si al juny els que van fer servir l'app de l'ARA en els smartphones d'Apple eren 12.660, al setembre la xifra ja s'havia doblat i pujava fins als 27.143. La mateixa proporció s'ha observat en els telèfons Android, que han passat de 12.006 usuaris fins als 25.326 durant aquest període.

L'auge dels telèfons mòbils i les tauletes com a dispositiu amb què informar-se és una tendència mundial que es deixa sentir a l'ARA de manera especialment significativa. El desembre del 2010 només un 4,55% dels lectors arribaven als continguts de l'edició digiteal a través d'un dispositiu mòbil (fos telèfon o tauleta). Un any més tard, el percentatge s'havia triplicat i havia escalat fins al 17,58%. I aquest setembre ja suposa el 26,04% del total de connexions.

stats