Publicitat
Barcelona 15ºC
Girona 10ºC
Lleida 7ºC
Tarragona 13ºC
Palma 15ºC
València 14ºC
2
votos

AMPLIACIÓ DE LA UE

La UE declara candidata Sèrbia i posa en llista d'espera Kosovo

Espanya nega que veti la independència kosovar per Catalunya o Euskadi

Manifestacions de suport a la independència de Kosovo a Pristina. AFP Manifestacions de suport a la independència de Kosovo a Pristina. AFP

La Unió Europea es pot complicar la vida als Balcans si no aconsegueix que Espanya i quatre socis més reconeguin la independència de Kosovo. Sembla que Sèrbia ja ha aconseguit vèncer les reticències de capitals com Berlín, que fins ara s'oposaven a donar-li l'estatut de candidata a entrar al club europeu. Els ministres d'Exteriors de la UE, reunits ahir a Brussel·les, van constatar que gairebé tots els estats membres estan d'acord a atorgar aquest títol a Sèrbia.

Espanya s'ha quedat gairebé sola en la seva croada contra la secessió de Kosovo, encara que els governs del seu voltant tinguin una actitud més flexible. Ho va deixar clar ahir el ministre d'Exteriors, José Manuel García-Margallo: va negar que el seu veto a Kosovo tingui res a veure amb Catalunya o Euskadi perquè la Constitució no ho permet. El text "es fonamenta en la indissoluble unitat d'Espanya, pàtria comuna i indivisible", va recordar.

Podeu llegir l'article complet a l'ARA PREMIUM.

Eliminar aquest article de "llegir més tard"

PUBLICITAT

Bangla Desh: 20 dies sota la runa

Publicitat
Publicitat

BLOGS D'INTERNACIONAL