Política 04/10/2016

Hisenda engega una comissió de seguiment amb els registradors de la propietat per auditar el traspàs de funcions

El Govern enceta el diàleg per tal que l'Agència Tributària de Catalunya assumeixi la liquidació dels impostos cedits

Núria Orriols
2 min
ESTRUCTURA D’ESTAT EN CONSTRUCCIÓ 
 La raquítica estructura de l’Agència Tributària de Catalunya va farcint-se a poc a poc de personal. La intenció del Govern és incorporar al llarg de l’any un total de 186 noves places. Ara n’obre 40 per dotar de personal especialitzat el Cos Tècnic de Gestors Tributaris, clau per a la recaptació i la gestió dels impostos que controla la Generalitat.

BarcelonaTret de sortida al diàleg entre el Govern i els registradors de la propietat per acabar amb els convenis actuals i permetre que la Hisenda pròpia assumeixi la liquidació de tots els impostos. El traspàs, però, no estarà absent de polèmica perquè no compten amb el beneplàcit dels registradors (de fet, ahir ja aixecaven el dit). Per iniciar les converses i llimar les diferències, aquest dimarts, els responsables del departament d'Economia s'han reunit amb els representants dels registradors. "A tots ens convé diàleg i col·laboració en la transició", afirmen fonts del departament a l'ARA que expliquen que s'ha acordat crear una comissió de seguiment per auditar el procés.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Els plans de la Generalitat per desplegar totalment les competències autonòmiques de l'Agència Tributària Catalana (ATC) passen per obrir 15 noves delegacions territorials abans del juliol de 2017 i arribar als 800 treballadors. Per fer-ho, és clau acabar amb el conveni amb els registradors, que finalitza a l'octubre de l'any que ve, i incorporar el personal de les oficines que ara liquiden els impostos en lloc de l'ATC fora de les capitals de província. El secretari d'Hisenda, Lluís Salvadó, ja va anunciar al Parlament que a finals d'any s'iniciarien els tràmits per cancel·lar l'acord. Actualment, la Generalitat paga els registradors 25 milions a l’any per fer la seva funció.

En qualsevol cas, la finalització del conveni no es produirà fins que hi hagi pressupostos, ja que per desenvolupar l’Agència Tributària de Catalunya cal comptar amb la corresponent partida per desplegar les noves oficines. Una xarxa territorial que també té els seus opositors locals perquè no es cobriran exactament, sobre el mapa, on es situaven fins ara les oficines liquidadores dels registradors.

La incorporació del personal

Un dels punts candents de la negociació amb els registradors de la propietat serà la incorporació dels gairebé 300 treballadors de les oficines de liquidació. Aquest personal no és funcionari i no es pot integrar directament a la Generalitat. Així doncs, està prevista l'obertura d'un concurs públic en què primarà l’experiència i el coneixement en tributs per premiar les qualitats d'aquest personal. El procediment -que implicarà negociar amb els sindicats- començarà en les pròximes setmanes, per culminar l’estiu de l’any que ve.

stats