Publicitat

MITJANS PÚBLICS

L'equip del programa se separarà si no els asseguren la continuïtat en dos mesos

'Thalassa' podria desaparèixer després de 22 anys al 33

El programa Thalassa, que fa 22 anys que s'emet pel canal 33, no tornarà aquest setembre. La productora Rumbo Sur està pendent de veure si el 2013 es renovarà l'espai de divulgació sobre el mar.

La notícia que alguns programes del Canal 33 anirien caient de la graella era d'esperar. Amb un 33 que ocupa la meitat del temps que ocupava abans -la setmana passada es va ajuntar amb el Super3 en una única cadena- existeix el pretext ideal per eliminar alguns espais. Quan la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) va anunciar la reestructuració de l'oferta dels seus canals, va dir que preservaria la producció pròpia. Un paraigua sota el qual no ha tingut cabuda el veterà Thalassa .

L'equip del programa va rebre al juny l'avís que al setembre no tornarien amb reportatges nous. La direcció de la cadena pública catalana ha decidit que reemetrà programes antics. No obstant, l'equip de la productora Rumbo Sur, que s'ha encarregat des del principi del programa, tenia l'esperança que el 2013 podria tornar amb material nou, com havia passat any rere any des de ja en feia 22.

Malgrat aquesta trajectòria, ara es troben davant la possibilitat que el 2013 no hi hagi un nou contracte per part de TV3. "Per primer cop, després de tants anys, ens trobem que el nostre soci no ens confirma si hi haurà continuïtat", assegura Pere Secorún, director de Thalassa .

Des del seu punt de vista, "aquesta decisió planteja el dubte de quin rumb pren la televisió pública". Creu que en temps de crisi s'ha d'apostar per programes "que funcionen" i no desaprofitar projectes que ja estan consolidats, sobretot si són "projectes sostenibles". Secorún afirma que el seu programa ofereix una "gran qualitat", que "és conegut per tothom", que "té seguidors fidels", "molt prestigi" i "suport de l'audiència".

"Audiència i qualitat"

Thalassa s'ha mantingut des dels seus inicis entre els programes més vistos del 33. Encara que la seva quota de pantalla es manté al voltant del 2%, una audiència proporcional als continguts i al canal que l'emet, l'espai supera la mitjana del canal, que ahir estava sobre l'1,3%.

El director del programa es mostra desconcertat per l'opció que ha pres TV3. A banda del "suport social", Secorún no entén que "un any es doni el Premi Nacional de cultura a un programa i l'any següent se'l cancel·li".

El cost del programa tampoc representa un obstacle per al director: "No és dels més cars". En relació al material que ofereix, Thalassa és un programa que resulta molt eficient a la cadena des del punt de vista econòmic, segons explica el director. A més, conclou que "suprimint Thalassa no arreglaran res".

Per tots aquest motius, Secorún es mostra desconcertat pel "model de televisió pública que TV3 té pensat oferir", ja que no pot ser que programes que tenen "molts valors al darrere" caiguin de la graella. Així, es pregunta: "Quin model de televisió pública volem?"

Els temps "mai han estat fàcils"

Thalassa va néixer com un projecte de "cooperació europea" que no va reeixir com a tal. Més tard es va estudiar la possibilitat que es produís a partir de la col·laboració entre "diverses autonomies espanyoles, cosa que tampoc va funcionar". Finalment, explica el director, es va adaptar a les necessitats i els gustos del públic català, amb el qual ha mantingut un llarg recorregut.

Ara l'equip es quedarà a l'espera que TV3 confirmi o no la tornada el 2013, cosa que, si no es produeix, farà a Secorún "tancar la barraca". Aquest parell de mesos de marge són el màxim que poden esperar per no desfer un "equip implicat", que seria molt difícil -"i molt més car"- de tornar a crear. Per a Thalassa , els temps "no han estat mai fàcils", "amb contractes de només tres mesos de vegades". Tot i això, aquest cop sembla definitiu que Secorún i el seu equip donen per acabada l'aventura d'un programa ja tradicional de la pública que potser mor sense haver passat mai per TV3.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

El + recomanat

PUBLICITAT