Publicitat

PAREU MÀQUINES

'La Razón' invoca la Coca-Cola contra Catalunya

El govern avalua gravar els refrescos, emparant-se en el fet que les begudes ensucrades afavoreixen l'obesitat i, per tant, carreguen la factura sanitària. El País obria el quadernet Catalunya amb el titular "Els EUA pressionen Mas perquè no apliqui la taxa a les begudes ensucrades". La Razón ho posava fins i tot en portada -tot i que les vendes del diari a Catalunya són una part mínima del total- i premia a fons l'accelerador del dramatisme: "Els EUA adverteixen Catalunya que els inversors fugiran per l'impost als refrescos". ¿Tots els inversors? ¿"Fugiran", com qui entafora roba en una maleta perquè vénen els nazis? La notícia es basava en una carta de l'ambaixador americà que segons el mateix El País "nega que pressionés". Cap dels dos diaris explica tampoc que l'impost s'aplica en altres indrets -que han conservat les empreses estrangeres, oh miracle- o que el lobi de begudes ensucrades va gastar 8,6 milions de dòlars el 2012 fent campanya contra aquest impost.

Boixos Nois a la línia 105 de 108

El president del Barça va pactar amb els Boixos Nois en secret. Rosell ho va reconèixer i va admetre l'error de no haver-ne informat els Mossos. Dels quatre diaris catalans, l'ARA, El Periódico i El Punt Avui destacaven aquest pacte de sotamà a les portades. La Vanguardia , en canvi, no. De fet, el sintagma Boixos Nois no apareixia fins a la línia 105 de les 108 que tenia la crònica. I al Mundo Deportivo , també del Grupo Godó, l'assumpte apareixia petit en un subtítol de portada i amb un redactat confús ("La directiva pren la decisió d'oblidar-se dels grups d'animació"), que obviava la veritable notícia: el pacte i l'ocultació. L' Sport , per cert, tampoc no es va atrevir a destacar el tema en portada.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

El + recomanat

PUBLICITAT