Publicitat
Publicitat

Ensenyament s'aixecarà de la conferència sectorial d'educació si no hi hi canvis en l'esborrany de les revàlides

El departament denuncia que el ministeri no ha modificat el document, tot i haver fet marxa enrere en les proves dilluns

Tot i l'acord assolit dilluns a la Conferència Sectorial d'Educació, en què el ministeri es va comprometre a fer marxa enrere i modificar les revàlides de 4t d'ESO, fonts d'Ensenyament han explicat que s'ha mantingut, per a la reunió d'aquest divendres, l'ordre ministerial que ja detallava fa un mes com serien les revàlides.

El departament d'Ensenyament lamenta que l'acord no hagi servit per introduir canvis en l'ordre i assegura que només es quedarà a la reunió si es retira, ja que considera que les competències de les comunitats ja permeten dissenyar les proves.

Responsables d'educació de les comunitats autònomes estan citats aquest divendres a una reunió de la comissió general per abordar el disseny de les proves de 4t d'ESO i d'accés a la universitat, després de l'acord que es va assolir dilluns a la Conferència Sectorial d'Educació, a través del qual es modificaven les revàlides previstes a la llei Wert. Fonts d'Ensenyament, però, han explicat a l'ACN que el document que els ha fet arribar el ministeri per debatre a la trobada és el mateix que els va trametre fa gairebé un mes, i, per tant, no s'hi han introduït els canvis acordats.

Des del departament s'ha rebut amb sorpresa aquest esborrany, en què es defineix clarament i amb concreció el disseny de les revàlides, amb propostes de preguntes i, per exemple, puntuacions i percentatges d'avaluació. Les mateixes fonts han apuntat la ''deixadesa o provocació'' com les causes que no s'hagi modificat aquest text, ja que no s'entén la suposada voluntat de diàleg que havia demostrat l'equip de Méndez de Vigo.

Els responsables del departament han explicat que només es quedaran a la reunió si es retira aquesta proposta d'ordre, ja que consideren que les competències de les comunitats autònomes són suficients per dissenyar els exàmens. En cas que el ministeri insisteixi en la necessitat d'emetre una ordre, Ensenyament destaca que no pot regular, a la vegada, les proves diagnòstiques d'ESO i les d'accés a la universitat.

Més continguts de