Societat 27/06/2017

La FAPAC denuncia que tenir 200.000 alumnes en centres d'alta complexitat "encalla el conjunt del sistema"

Els representants de les famílies demanen més recursos a Ensenyament per a aquests centres

Núria Martínez
1 min
Els penjadors d'una escola

BarcelonaLa Federació d’Associacions de Mares i Pares de Catalunya (FAPAC) reclama al departament d’Ensenyament "resoldre la situació" dels 200.000 alumnes que ells calculen que hi ha en centres d’alta complexitat. "El model actual impedeix al conjunt d’escoles del país assolir les màximes quotes d’excel·lència educativa", han apuntat dos representants d’AMPAs de centres de màxima complexitat, Maria José Morillas i David Mallafré, que afegeixen que "recloure 200.000 alumnes en centres d'alta complexitat "encalla el conjunt del sistema". Per aquest motiu, des de la FAPAC reclamen que s'hi destinin més recursos.

Els representants de les AMPA han considerat que "està augmentant" la segregació i han considerat que una "excessiva fragmentació" frena el conjunt del sistema educatiu. “Com a societat tenim dues opcions: reconèixer que tenim un sistema que segrega una part de la població ja des dels tres anys, i tenir clar que volem que continuï així, perquè permet que els Marcs, els Àlexs, les Martines i les Júlies no es barregin amb els altres. O bé tenim una segona opció, que és la emprendre mesures valentes que posin fi a aquest sistema", han expressat.

Actualment, a Catalunya hi ha unes 330 escoles i instituts considerats de màxima complexitat per part del departament d’Ensenyament. Segons calcula la FAPAC, "a grans trets, aquests 330 centres escolaritzen més de 200.000 alumnes de 3 a 16 anys".

stats