INFRAESTRUCTURES
Societat 12/12/2015

L’Ebre talla l’autopista i la N-340 en vuit punts per alliberar l’AP-7

Demanen la gratuïtat com a solució als accidents a la carretera

Dani Revenga
2 min
L’Ebre talla l’autopista i la N-340 en vuit punts per alliberar l’AP-7

L’ametlla de MarFins a vuit talls de circulació simultanis a la N-340 i l’AP-7 van escenificar ahir l’exigència del territori perquè Foment accepti la gratuïtat de l’autopista com a solució als problemes de saturació i accidentalitat de la controvertida carretera nacional que travessa les comarques de Tarragona. Les concentracions, convocades pels alcaldes de vuit municipis entre l’Ametlla de Mar i Alcanar, van comptar amb el suport de les marxes lentes que van protagonitzar més de cent camions, que van demostrar l’adhesió dels transportistes a la reivindicació de suprimir els peatges. El front comú el completaven alcaldes del tram nord de la demarcació de Tarragona, entre Altafulla i el Vendrell, que també demanen la gratuïtat per solucionar els mateixos problemes que a l’Ebre. L’alcalde de l’Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, va subratllar que les mobilitzacions són “un missatge clar i contundent d’unitat del territori per aconseguir que s’eliminin els peatges”.

La combinació de les concentracions de veïns i vehicles pesants va provocar retencions quilomètriques a les dues vies durant una hora, entre les tres i les quatre de la tarda aproximadament. Els alcaldes van reiterar que les mobilitzacions han de ser la via per aconseguir que Foment accepti la gratuïtat com l’única solució “immediata perquè s’aturin els accidents i els morts”, va reblar Gaseni. L’alcalde de l’Ametlla de Mar va esperonar els ciutadans perquè les concentracions tinguin “continuïtat”: “Hem de lluitar perquè la veu del poble arribi a Madrid”. Un dels alcaldes del nord, el de Torredembarra, Eduard Rovira, recordava que la gratuïtat entre Salou i aquest municipi del Tarragonès es va aconseguir l’any 2000 amb talls de circulació setmanals durant més d’un any, tot i que es va mostrar confiat que “aquest cop no serà necessari anar tan lluny” i que “Foment entendrà que l’única manera de solucionar la situació és alliberar l’AP-7”.

Fins ara, el ministeri, i després de dos anys de converses, només s’ha avingut a estudiar la concessió de bonificacions parcials a l’autopista per a transportistes, la mateixa mesura que es va aplicar a la N-II a Girona, que és l’opció que defensa la Generalitat i que també acceptaven els alcaldes com la més possibilista. Finalment, però, la pressió popular ha fet que els alcaldes demanin unànimement també la gratuïtat, una postura que inclou el cap de llista per Tarragona de Democràcia i Llibertat pel 20-D i alcalde de Tortosa, Ferran Bel, que ahir va participar en la mobilització de l’Aldea. Alcaldes, transportistes i veïns es van mostrar molt crítics amb l’únic moviment que Foment ha fet fins ara: la creació de rotondes per ordenar el trànsit a la N-340. “En general no tenen sentit, són una manera d’alentir la circulació i fer-la més feixuga del que ja és”, va explicar l’alcalde de l’Ametlla de Mar, que opina: “En el fons, amb les rotondes, ens inviten a agafar l’autopista i pagar”.

stats