Societat 21/03/2013

Milloren els resultats a quart d'ESO tot i que encara hi ha un 20% de suspesos en matemàtiques i anglès

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, destaca que les millores han estat més grans a la pública que a la privada i la concertada

Sònia Sánchez
1 min
En xarxa Lliçons de mestres

BarcelonaEls alumnes catalans d'ESO han millorat els seus resultats en totes les matèries bàsiques, tot i que encara hi ha un 21 i un 20% de suspesos en matemàtiques i anglès, respectivament.

En llengua catalana, els suspensos han baixat del 15,9% de l'any passat a l'11%, tot i que un altre 15% té encara un nivell baix. En castellà, la situació és similar: del 14,1% de suspensos el 2012 s'ha baixat a l'11,3%, amb un altre 15,7% de nivell baix.

En català i castellà, de fet, es considera que els alumnes tenen la competència "assolida", ja que el nivell mitjà supera els 70 punts −76 en els dos casos−, però tant en matemàtiques com anglès encara no s'arriba a aquest nivell de competència i, per tant, no es poden considerar assolides. En matemàtiques, tot i que l'augment d'hores en aquesta matèria aplicada aquest curs ha generat una millora dels resultats, encara hi ha un 21,3% de suspensos −24% l'any passat− i un altre 19,5% de nivell baix, de manera que encara hi ha un 40,9% d'alumnes sense un nivell suficient.

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha destacat especialment la "millora de l'equitat" detectada en aquesta segona edició de l'avaluació externa a quart d'ESO, un avenç que queda clar en "la reducció significativa dels nivells més baixos en totes les competències i en el fet que la millora és més alta a la pública que a la privada i la concertada".

El 92,9% de la població escolar catalana de quart d'ESO, és a dir, 60.198 alumnes, van passar la prova.

stats