Societat 29/07/2016

Tres de cada deu cotxes catalans tenen algun defecte tècnic

Els principals problemes es troben als pneumàtics, a la il·luminació o al motor, en menor mesura, però a nivell estatal les xifres són molt superiors (60%)

Arnau Garcia
2 min
L'estat de les carreteres és cabdal per l'estat dels cotxes

BarcelonaArriba l'època de vacances estivals i llargs trajectes en cotxe, però tres de cada deu vehicles catalans presenten defectes tècnics en alguna de les seves parts. Així ho desvelen les dades de la Fundació Mapfre presentades aquest divendres, que posen de manifest que les deficiències més freqüents es troben als pneumàtics, on un 16,17% dels vehicles presenten un estat defectuós. També hi ha errors als sistemes d'il·luminació en el 12,96% dels cotxes, mentre que un 7,38% tenen problemes al motor, principalment pels nivells inadequats de refrigerant o d’oli i pels defectes en corretges i maniguets.

Per contra, els elements relacionats amb el condicionament interior del vehicle –com per exemple el cinturó de seguretat, el reposacaps, l'ABS o l'airbag– són els que es troben en més bon estat. Alhora, les dades a Catalunya són francament bones respecte del conjunt de l'Estat, ja que el 60% dels turismes espanyols presenta algun defecte. Segons l'informe elaborat per Mapfre, és habitual que a les zones que componen l'arc mediterrani sigui així, perquè les carreteres "són més joves i tenen menys quilòmetres" que les d’altres parts de l'Estat.

Més anys i més quilòmetres

L'estudi també posa de manifest que en el conjunt de l'Estat els vehicles tenen una antiguitat mitjana de 13 anys, dos més que el 2014, i una distància recorreguda de 145.000 quilòmetres, 6.400 més que fa dos anys. El director de seguretat viària de Mapfre, Jesús Monclús, revela que més antiguitat vol dir, també, més defectes: "Només un 6% dels turismes amb menys de 86.000 quilòmetres presenten quatre o més incidències", posa de manifest, i alhora afegeix que la xifra puja al 22% en cotxes que tenen més de 190.000 quilòmetres.

A banda de "la conducció tècnica del vehicle", un dels factors que determina la probabilitat de presentar incidències és el tipus de carburant que fa servir. El 31% dels vehicles de gasolina tenen problemes a les rodes o els pneumàtics, per un 27% dels de dièsel, i en els frens és del 18 i el 8%, respectivament. Pel que fa a les fallades en el motor, la diferència és de set punts percentuals, 32% d'incidències en gasolina i 25% en dièsel. D'altra banda, en els sistemes d'il·luminació aquesta xifra és igual: 25%.

stats