Publicitat
Publicitat

Segons el club automobilístic, per estalviar combustible seria més eficient adoptar altres mesures

La limitació a 110 només reduirà com a màxim el 2% del consum, segons el RACC

El director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha avisat avui que la mesura crearà confusió en els conductors i un augment de multes

La limitació de la velocitat a 110 per hora en les autopistes i autovies, que entrarà en vigor el pròxim 7 de març, només permetrà reduir, en el millor dels escenaris, un 2% el consum de combustible, fet que suposarà un estalvi màxim d'entre 200 i 300 milions d'euros a l'any, segons el RACC.

En roda de premsa, el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha avisat avui que el resultat final d'aquesta limitació de la velocitat no serà positiu, ja que els beneficis en estalvi energètic són molt limitats i en canvi els costos seran molt elevats, ja que es crearà confusió en els conductors i a més es preveu un augment de multes.

En total, segons un estudi elaborat per aquest club d'automobilistes, passar de 120 a 110 per hora com velocitat màxima en autopistes i autovies només permetrà reduir un 1% la factura petroliera d'Espanya relativa a l'any 2010.

Davant aquesta situació, el RACC ha demanat al govern que la mesura sigui només temporal, per un termini per exemple de sis mesos, que es fixin criteris objectius sobre el seu manteniment (en funció del preu de petroli), que es faci pública regularment, cada mes o cada trimestre, la quantitat de multes que s'imposin per la nova normativa i que s'asseguri la qualitat de la nova senyalització.

Segons el RACC, per estalviar combustible seria més eficient adoptar altres mesures que poden aplicar tots els vehicles, i no només els que circulen per autopistes i autovies, com per exemple tenir una pressió dels pneumàtics correcta, dur les finestres tancades, utilitzar l'aire condicionat o aprendre tècniques de conducció eficient.

Més continguts de