L'última excentricitat de Shia LaBeouf: quatre dies parlant per telèfon amb desconeguts

Els fans poden seguir les converses telefòniques de l'actor en 'streaming'

El nou projecte del polèmic actor nord-americà Shia LaBeouf és una iniciativa artística anomenada #TouchMySoul ('toca la meva ànima') i consisteix en una marató de quatre dies en què l'actor i dos col·laboradors, Luker Turner i Nastja Säde Rönkkö, estaran rebent trucades de desconeguts que vulguin parlar amb ells a la Fundació Art and Creative Technology de Liverpool. La proposta, emmarcada dins l'exhibició 'Follow', que organitza la mateixa Fundació, va començar aquest dijous i els visitants de l'exhibició poden presenciar com els tres artistes desenvolupen aquesta 'performance'.

#TouchMySoul es retransmet en directe a través d' aquesta pàgina web, on hi ha publicat el seu número de telèfon, així que tothom que estigui interessat en parlar amb l'actor, pot trucar-lo de 12 del migdia a 7 de la tarda (hora nostra).

No és la primera vegada, però, que LaBeouf organitza xous com aquest. En els últims anys, l'actor ha protagonitzat diverses excentricitats que l'han convertit en un personatge ben singular més enllà dels papers que interpreta a la gran pantalla. En repetides ocasions, LaBeouf també ha estat  involucrat en moltes baralles, i fins i tot ha arribat a estar detingut per desordre públic.

Tancar-se tres dies al cinema per veure totes les seves pel·lícules

Fa un mes, Shia LaBeouf es va tancar al cinema Angelika Film Center, a Nova York, durant tres dies per veure totes les pel·lícules de la seva filmografia. El projecte consistia a visionar, en ordre cronològic invers, tots els llargmetratges en què l'actor ha participat, des dels més coneguts, com 'Transformers', 'Nynphomaniac' o 'Corazones de acero', fins als més antics.

La iniciativa, titulada #AllMyMovies, va començar amb la projecció de 'Man down', l'últim film de Shia LaBeouf, estrenat aquest mateix any. L'actor va convidar a tothom que vulgués a acompanyar-lo en aquesta 'performance', ja que l'entrada al cinema era gratuïta. A més a més, va habilitar un seguiment en 'streaming' perquè tothom pogués veure'l en directe i contemplar les reaccions de LaBeouf en un expressiu primer pla.

Això va permetre que el projecte es convertís en tendència a Twitter, ja que milers de seguidors anaven comentant les cares i gestos de l'actor en veure les seves pròpies pel·lícules amb l'etiqueta #AllMyMovies. La revista Empire Magazine, a través del seu compte a Twitter, també va fent un seguiment de les reaccions de LaBeouf durant tota la marató.

Plagiar un còmic i dir que es tractava d'una 'performance'

El 2012, Shia LaBeouf va debutar com a director al Festival de Canes, on va presentar el curtmetratge 'Howard Cantour.com'. La producció va rebre molt bones crítiques, però en fer-se pública a internet es van detectar moltes similituds entre la pel·lícula i el còmic de Daniel Clowes 'Justin M. Damiano'. Els personatges, l'argument i, fins i tot, els diàlegs eren idèntics al llibre, però en cap moment LaBeouf havia declarat que el seu curt fos una adaptació del còmic.

Davant l'escàndol,  LaBeouf va admetre l'error i va demanar disculpes, però ho va fer utilitzant comunicats que eren plagis d'altres textos. Llavors, va revelar que tot es tractava d'una "performance artística" per obrir un diàleg sobre "el plagi en l'era digital". Per tancar la polèmica, va anunciar que es retirava de la creació i de la vida pública, i a l' estrena de 'Nymphomaniac', al Festival de Berlín, va aparèixer amb una bossa de paper al cap en què es llegia "Ja no sóc famós". Quan un periodista va voler entrevistar-lo, l'actor va respondre: "Sóc una bossa. Fes-me preguntes de bossa".

Exposar-se en una galeria d'art amb una bossa al cap

Després de la polèmica pel cas de plagi, l'actor va inaugurar la seva pròpia galeria d'art al centre de Los Angeles amb l'exposició #IAmSorry, oberta al públic. La proposta incloïa diverses atraccions, però el gran incentiu era que els espectadors podien trobar-se el mateix Shia LaBeouf assegut en una taula dins una petita habitació amb la famosa bossa cobrint el seu rostre i sense dir absolutament res als seus interlocutors. Aquesta instal·lació era un nou plagi d'una 'performance', en aquest cas, de  'The artist is present', amb què l'artista conceptual Marina Abramovic va captivar la comunitat artística l'any 2010.

El mètode LaBeouf: portar al límit el seu personatge

L'obsessió de Shia LaBeouf pel seu mètode interpretatiu a l'hora de posar-se a la pell dels personatges també ha donat múltiples titulars. Durant el rodatge de 'Corazones de acero', va estar 28 dies sense dutxar-se per ficar-se dins el seu paper, en considerar que aquestes eren les condicions en què vivien els soldats durant la Segona Guerra Mundial. De la mateixa manera, per tal que el seu aspecte oferís una imatge més real, va passar del maquillatge i es va ferir la cara ell mateix, i fins i tot es va arribar a arrencar una dent.

Tanmateix, per convèncer Lars von Trier, director de 'Nymphomaniac', que havia de formar part del repartiment de la pel·lícula, LaBeouf va superar els límits del 'video-book' i va enviar al director diverses fotografies del seu membre i una gravació on se'l veia practicant sexe amb la seva parella. Un mètode excèntric, però que va ser prou convincent per a Von Trier.

Provocar fins a rebre crítiques per pedòfil

Una altra de les polèmiques en què s'ha vist involucrat Shia LaBeouf està causada per la seva aparició al  v ideoclip de la cançó 'Elastic heart', de la cantant i compositora australiana Sia. Al vídeo apareixen Maddie Zieger, la ballarina de 12 anys que també protagonitzava l'anterior clip de Sia, 'Chandelier', i Shia LaBeouf tancats a dins d'una gàbia. La història va comportar una gran controvèrsia, ja que molta gent hi va interpretar referències pedòfiles. En la seva defensa, la cantant Sia va declarar que la seva intenció era "generar conflicte emocional i no ofendre a ningú", i va justificar que "ells dos eren els únics que podien interpretar-ho".

Passejar-se amb unes malles roses (per una causa solidària)

L'octubre del 2014, Shia LaBeouf va acceptar el repte que la periodista Ellen DeGeneres li va proposar. En aquest cas, però, es tractava d'una bona causa: si passejava pels carrers de Los Angeles amb unes malles roses, donaria 10.000 dòlars per a la investigació contra el càncer de mama. LaBeouf es va sumar a la lluita contra el càncer de mama i va canviar els pantalons per unes malles roses on es podia llegir "Ellen for the cure" a la part posterior.

 

Més continguts de